Jag gick en vinterpromenad och solen visade sig för första gången på länge…

Det är -14°C i Umeå. Snön knarrade nästan under skorna när jag gick min runda. Jag tog med mig kameran och tog några foton…

Första anhalten...

Himmel och träd – det finns det gott om i Umeå…

Anhalt 2

Snön ligger lätt på grenarna och jag ler lite inombords. Himlen är babyblå, men det syns inte på bilden.

Anhalt 3

Hinner fånga solens strålar. Mina fötter känns som isbitar, fingrarna är stela av köld – men inom mig är det varmt och skönt.

Anhalt 4

Träden vinkar och ler mot mig. En kvart till så är jag hemma. Jag har sett solen idag…!

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Jag gick en vinterpromenad och solen visade sig för första gången på länge…

  1. anette skriver:

    Här i Sundsvall har solen lyst också. Underbart och vackert!Fina bilder du satt in.GOD NYTT ÅR!

  2. Afrodita skriver:

    Vackra bilder!

  3. Andromeda skriver:

    Jättefina bilder! Det har varit sol är med idag men lite väl kallt. Ha det gott!

    • Britta skriver:

      Jag tror det är -19 just nu. Jag njuter så av min ledighet, att få ta dagen som den kommer. Hoppas allt är bra med dig! Britta

  4. BeBest skriver:

    Vinterns fontäner brukar jag kalla hängbjörkar med rimfrost i. Det var härlig sol även här nere men ingen rimfrost. Det hade väl blivit för mycket av det goda att önska.:O)

    • Britta skriver:

      Det är vackert med vinter – fast visst är det skönt att dagarna blir längre framöver. Det behöver vi! Ha det gott önskar Britta

  5. imsy skriver:

    Njuter av dina vackra bilder. Vad det varit för väder här vet jag inte – jag har haft en flitig kasta-bort-saker-dag idag.

    • Britta skriver:

      Duktigt! Skönt att röja lite efter julen. Vi har bara tagit det lugnt – tror det blir en lika lat dag imorgon. Ha det gott!

Kommentera

