Funderar över "svart eller vitt"…

Är du inte med mig – så är du emot mig. Jag hatar – jag älskar. Religion är nattsvart – religion är ljuset. Rätt eller fel.

Jag tycker om nyanser…

Mörka nätter blir gryningar till slut. I varje kärlek finns sorg. Sanningen har alltid en udd av misstro – det är för bra för att vara sant. I tro finns tvivel. I tvivel finns tro.

Jag tycker om nyanser och jag tänker på att jag alldeles för länge klätt mig i svart. Vi går mot ljusare tider. Det kommer soluppgångar och solnedgångar och mellan dessa himmelskt blått och glimrande gult.

Det är dags att ta av de svarta kläderna. Höja blicken. Snart är himmelen rosa.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Funderar över "svart eller vitt"…

  1. Lindalou skriver:

    Det är nog ofta så att människor känner att de tvingas välja mellan ditt eller datt men man kanske ska tänka till en gång till och försöka se det positiva från båda håll. Tänkvärt skrivet.

  2. Filosophia skriver:

    ”I varje kärlek finns sorg” – så vackert skrivet!!Alltihop!KRAM

    • Britta skriver:

      Det är oundvikligt. Det finns ingen kärlek utan sorg – och ingen sorg utan kärlek. Önskar dig allt gott…

  3. Arrami skriver:

    …ett riktigt fint och tankeväckande litet inlägg! 😉 En tumme till! Må gott!

  4. sarahmara skriver:

    tänkvärt…kram o ha det bra/sarah

Kommentera

