Finns det ett mera uttjatat ord är BLOGG…

Bloggkramar, bloggsvar, bloggvänner, blogginlägg, blogghat, bloggkärlek, bloggby. Påminner om 60-talets första statussymbol för folkhemsboende: TVn. Hör man någonsin numer talas om TV-kuddar, TV-kannor eller TV-matta?

Är bloggare kanske ett utdöende släkte och vad ska det sedan i så fall bli av dem? Kommer de att irra omkring på gator och torg, utan mening och mål i tillvaron? Nedkopplade, borta från händelserna centrum, står de anonyma f.d. bloggarna och glor under lugg på varandra.

– Nej, vi är inte bittra! ropas i kör. Vi fick vara med ett tag. Vi var något en gång. Helt anonymt kunde vi säga precis vad som föll oss in. Vi skapade debatter, vi utförde något. Vi fanns till för varandra, in better and in worse. Vad ska det bli av oss? Är det verkligen meningen att man måste leva sitt liv IRL utan skölden av en datorskärm? Vi bloggberoende kräver vår rätt! Vi vill ha vårt liv tillbaka…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

23 kommentarer till Finns det ett mera uttjatat ord är BLOGG…

  1. Roger skriver:

    Kränkt kan jag tycka är mer uttjatat..vi kommer i framtiden att samlas på speciella bloggboenden och blogga som aldrig förr ;)R.

  2. Roger skriver:

    Jupp! :)F ö tycker jag uttjatat är ett rätt fulstavat ord—två t o ett j efter varandra, hur ser det ut egentligen? ;)R.

    • Britta skriver:

      Du påstår väl inte att jag stavat fel… här kan det frodas lite blogghat, vem vet. Något att jobba vidare på….:-)

  3. Lindalou skriver:

    Åh, jag skulle precis in och skriva samma ord som Roger. Kränkt är verkligen oerhört uttjatat.

  4. Roger skriver:

    Nejnej! Jag skrev ju fulstavat. Eller är det bara jag som kränker ordet uttjatat? Jag är för sömnig för att hata i vilket fall ;)Godnatt.R.

  5. Granntanten skriver:

    Kränkt eller oempatisk är söndermalda totalt.

    • Britta skriver:

      ”Kreativa lösningar” känns också aningen söndertuggat. Transparens likaså. Tänk att man bli less på ord…:-)

  6. Fröken Nattuggla skriver:

    Tror ”kränkt” kan utmana. Det används flera gånger per inlägg i många bloggar. För en kampanj tillsammans med Granntanten för att ta bort det ur SAOL. Sen inför vi ett nytt ord som enbart får användas av de som faktiskt blivit ”kränkta” på riktigt.

  7. Fröken Nattuggla skriver:

    Hahaha, kul att Granntanten skrev precis innan. Hade inte sett det när jag kommenterade.

    • Britta skriver:

      Två själar och samma tanke…Istället för kränkt kan man kanske vara ledsen, besviken, åsidosatt, undanskuffad…

  8. Fröken Nattuggla skriver:

    Läste inga kommentarer innan! Hahaha, bloggade om just hatordet kränkt igår om du vill läsa. Förlåt om jag spammat dig, blev bara så glatt överraskad när fler verkar tröttnat på ”kränkt” hit och dit 🙂

  9. Granntanten skriver:

    Vi för en grupptalan här du och jag tror jag, två är väl en grupp.

    • Britta skriver:

      Sedan har vi Roger högst upp; Nattugglan, Granntanten och undertecknad….Att vara kränkt kanske är mera att bli förolämpad av någon…

  10. Granntanten skriver:

    Att vara kränkt verkar vara en ny svensk sjukdom som tydligast visar sig bland bloggare med strulande sjukersättning – men man kan bli det i alla lägen därutöver också.

    • Britta skriver:

      Kränkt är nog ett modeord, många använder sig av just ordet kränkt, om man känner sig orättvist behandlad. Det är klart om man väntar på sjukersättning och inte får den i tid så att räkningar kan betalas, så är det frustrerande, men kränkt vet inte jag om jag skulle kalla det…

  11. Arrami skriver:

    …hmmm…jag har ett liv trots att jag bloggar. 😉 Men du har några sköna tankegångar och en dag ser vi lika nostalgiskt tillbaka på bloggorden som vi idag ser på sextiotalets plastflätade TV-kanne-dekor! ;-)Må gott! :-)Kram.

    • Britta skriver:

      Tänk att det nästan känns som igår, men ändå så länge sedan. Det är svårt att få ett grepp om tiden. Vissa händelser finns fortfarande glasklara i minnet fast åren passerat så obönhörligt förbi. Att du har ett liv förutom bloggande, det hade jag inga som helst tvivel på;-) Min stora fundering är egentligen bara – hur hinner du med att även blogga? Ha en skön kväll och eftersom detta inlägg är ett bloggtema så avslutar jag naturligtvis med en bloggkram!

  12. Andromeda skriver:

    Jag tror det kommer att dröja innan bloggen och bloggare är på utdöende. Men man vet ju aldrig… Ha det gott!

    • Britta skriver:

      Det kanske bara växer sig större…intressant att se om fem år till om det hänt något nytt på bloggfronten. Hoppas allt är bra med dig – och dina nya tarotkort! Kram!

Kommentera

