Jag såg solen idag…

Det var ett suddig, orange cirkel; bakom dis och kall himmel.

Jag såg solen idag och jag tänkte – det finns hopp. Om en morgondag, om en blå himmel, om en tid efter vinter, kyla och kalla dagar, när jag gått och huttrat slutet i tunna kläder.

Det finns hopp.

Jag såg solen idag, den kom in i mitt rum och jag log och tänkte – ingen har sett solen precis som jag just gjorde.

Jag ser livet inifrån och ut – precis som alla andra. Därför är jag heller inte lik – alla andra.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Jag såg solen idag…

  1. KnurraLinda skriver:

    Vackert:)

  2. Erica S.A skriver:

    den hade jag också velat se=)

    • Britta skriver:

      Dessutom såg jag månen när jag åkte till jobbet imorse. Nu längtar jag faktiskt efter värme och vår – och inte 20 minusgrader…

  3. Helena skriver:

    Fint skrivet. Jag älskar verkligen solen. Den är så fin. När man någon gång får se den…

  4. Arrami skriver:

    …underbar liten text, jag möter ”solguden” som du och du beskrev mötet på ett sätt man tar med sig…som en liten sol i sinnet! ;-)Må gott! 😉

Kommentera

