Jag skriver inlägg mitt i natten…om mobbing och människors brister…

Jag borde vara glad ikväll. Vi har gjort en slags ”trippel”; först italiensk buffé på Norrlandsoperan. Suveränt gott! Därefter Triple and Touch och Maria Möller på Idun och därefter en kort avslutning på Umeås trevligaste pub Lottas.

Men, jag är inte glad. Jag har genom en ung dam, som jag har stor respekt och kärlek för fått läsa vad hennes lillasyster fick gå igenom i skolan. Trakasserier, mobbing, övergrepp. Mitt hjärta gick nästan sönder när jag läste det. Och jag undrar hur många det är det egentligen som medverkat i mobbing? Som hejat på, som skrattat i grupp när någon både mentalt och psykiskt blivit golvad?

För den eller de som gjort sådana saker har jag ingen respekt för. De har förstört alltför många år av de oskyldiga barnens liv.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Jag skriver inlägg mitt i natten…om mobbing och människors brister…

  1. Arrami skriver:

    Mobbing är nedrigt och fult…ett grovt brott i mina ögon. Som tur är tror jag att skolor m.m. idag tvingas arbeta mot detta problem långt mer aktivt än tidigare….de som mobbar skall ingen respekt ha!Hoppas söndagen lättar ditt sinne…

    • Britta skriver:

      Jo, mobbing är nedrigt och fult och jag tror också att skolpersonal idag är bättre på att stävja den. Det gäller att inte glömma bort att de flesta människor faktiskt är rätt så fina…Man måste tänka så. Hoppas du får en fin dag:-)

  2. Tessan skriver:

    Är glad att det jag skriver påverkar så många, och får en super fin respons!Älskar dig Britta!

    • Britta skriver:

      Jag älskar dig Therese. Jag blev så otroligt ledsen igår när jag läste ditt långa brev på bloggen – men jag blev också glad – över dig som varit och är en sådan klippa. Jag tycker rådet du fick var mycket bra; använd det du skrivit vid mötet imorgon. Stor kram till dig från Britta!

  3. Tessan skriver:

    Ja jag fick många bra råd! Ibland blir man lite ”hemma blind” och inte ser vad som är bäst , men jag känner mig peppad och motiverad för i morgon. Jag kommer mest att sitta och lyssna occh inte säga så mycket, men min historia ska dom få läsa, med lite ändringar. Är glad att vi alltid haft en sån familjekärlek i våra familjer, både i jävre och i obbola , jag skulle göra vad som helst för alla er. Tack igen britta 🙂 ❤

Kommentera

