Vi har suttit vid köksbordet ikväll och pratat…

Jag och min dotter. Vad vi pratade om? Ditt och datt, jobb och livet. Vi skrattade lite åt tiden på högstadiet och hur det kändes att gå i skolan.

Kom att tänka på att det faktiskt är 34 år sedan jag gick i åttan. Det här inlägget har ju då bäring på det förra; ego, jag, jag och åter jag;-) Vad jag minns speciellt från 8:an var silkepolos och att jag älskade att plugga franska.

Vad minns ni för något?

Ok, jag tog bort ”fjortisbilden”. Blev lite smått beklämd då jag såg den. Det får bli en semesterbild istället…Trevlig helg!

Jag

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Vi har suttit vid köksbordet ikväll och pratat…

  1. Madonnan skriver:

    Att jag hade världens snyggaste platåskor och att Abba vann i Brighton :)Ha det bra idag!Kram

    • Britta skriver:

      ABBA och Waterloo; självklart minns man det. Och platåskor… Dessutom var det modernt med skor med korksula och bred klack. Åtminstone hade jag ett par sådana som var röda med korslagda remmar och öppen tå. ”Playboy-skor”, finns det bara i min hjärna? – en slags promenadskor i slipad mocka, nubuc, med rågummisula…det var tider det…Ha en fin kväll du också:-)

  2. Filosophia skriver:

    Men åh…du har ju tagit bort den fina bilden på dig själv som ung!! Vad söt du var! Det är du ju nu med förresten!! Vi hade jättesäckiga Levisjeans och stora dunjackor…modet var ganska snobbigt och jag trivdes aldrig i något som avslöjade min kropp utan lånade gärna brorsans tröjor…De där skorna…slamkrypare…kallade vi dom tror jag.Kram och ha en fin fredagkväll!

    • Britta skriver:

      Jag satte dit en ny bild nu…slamkrypare ja. En gång i tiden jobbade jag i skoaffär – jag har aldrig haft så mycket skor som då. Dunjackor var populära och sedan kom det t-shirtar som kallades ”Fruit of the loom”, tror jag. En av mina systrar och jag själv brukade ta faderns gamla undertröjor och flanellskjortor och sedan sjöng vi högt och falskt: ”Vi är barn av vår tid, är du rädd för ditt eget barn”.. osv. Progg..Ha en jättefin kväll. Kul att du tittade in. Kram Britta

  3. Kao skriver:

    Fin bild:o)Jag minns att jag, till resten av klassens stora förtrytelse, var den enda som fick 5:a i tyska, av alla ämnen. PLus att B-M började i min klass då. Vi var jättelika till sättet, fann varandra direkt och vi blev bästa kompisar..(Hon kom från en annan skola och hade flyttat till vårt område)..Ett halvår senare omkom hon i en bilolycka med sin mamma vid ratten och blankslitna däck…..jag tänker på henne varje vecka fortfarande, trots att det är så vansinnigt länge sen.Kao.

    • Britta skriver:

      Tack! Snäll du är…Fina minnen du har av din vän. Tänk vad fantasktiskt att träffa en ny människa och så blir man genast bästa vänner. (kanske var ni tvillingsjälar) Tragiskt med bilolyckan….Jag och du kanske ska gå med i samma Facebook-grupp: ”Vi som fick 5:a i språk på högstadiet – till klassens stora förtrytelse”:-)

  4. Kao skriver:

    Synd bara att jag inte är med i och aldrig kommer gå med i fejsbook. Annars var det en utmärkt ide´. Särskilt som jag fick 4+ i halvterminsbetyg i engelska och svenska också, men sen halkade tillbaks i svenskan pga den jäkla litteraturhistorien…..Vilken 15-åring vill läsa Strindberg?

    • Britta skriver:

      Jag har också sagt ”aldrig Facebook”, men var till sist så nyfiken att jag var tvungen att prova. Nej, Strindberg läste jag inte förrän som vuxen – men däremot älskade jag Hemsöborna när den gick på TV med SIf Ruud. Allan Edwall och Sven Wollter. Det var bra TV det!

  5. Deckargunnar skriver:

    Ja tiden går…längesen man gick på högstadiet. Jag minns mest dom första skoldanserna, fransklektionerna har tyvärr inte lämnat nåt större avtryck.Trevlig helg!I-)

Kommentera

