Alla dessa forskningsrapporter…

Forskningsrapporterna och resultat av undersökningar duggar tätt. Bara de senaste dagarna har jag läst om att rödvin är bättre än motion, varannan kvinna över 50 kan räkna med en fraktur någon gång i livet, naprapatbehandling är bättre än träning och du kan dö av tristess på jobbet och skelettet mår bra av öl!

Visst ja, glömde att mörk choklad är väldigt nyttigt…

Var kommer alla undersökningar ifrån och till vilken nytta är de? Är det kanske det gamla beprövade ”vitamininstitutet i Schweiz” som gör regelbundna summeringar av saker och ting?

(Dessutom är 41-åringar för gamla för dagis – men det trodde jag redan var väl käntJ

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

