"Farsan" var ju en skön rulle…

Jag har varit på bio ikväll och sett Josef Fares ”Farsan”. Den var bättre än vad jag förväntat mig; och jag log för mig själv när jag strosade hem genom stan. En del roliga scener faktiskt…

farsan.gif

Fotot från DN

På en gata kom kraftig rök från ett hus och brandbilar fanns på plats. Läste senare i lokaltidningen att röken kom från ett soprum vid ett hotell och att ingen person var skadad. Skönt! Just innan jag kom hem snöade det lätt, lätt och den kalla snön gnistrade i gatlyktornas sken – och jag tänke på hur länge sedan det var jag såg snö gnistra och jag stannade upp och tittade riktigt ordentligt. Man måste ju passa på när tillfället bjuds…:-)

När jag kom hem var det störtlopp och Anja. Vilken otäck vurpa! Skönt att hon reste sig upp efteråt; det såg väldigt obehagligt ut. Nu är det sprint på TV – vet inte om jag orkar hålla ögonen öppna för att följa hela tävlingen. Nej, nu somnar jagzzzzzzzzz…..

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till "Farsan" var ju en skön rulle…

  1. Filosophia skriver:

    Skönt med sådana filmer som får en att småle för sig själv! Låter som en väldigt intrycksrik kväll! Kanske inte så konstigt att du blev så sömnig :-)Kram vännen!

Kommentera

