Det är någonting som stör mig med Anrell – heja Helena!

Kanske är det när människor har åsikter om något som de aldrig själva har varit i närheten av – aldrig stått inför.

Det är lätt att säga si och så; det är bara att ta sig samman, bita ihop, osv. Påminner mig lite om Ingemar Stenmarks svar till en journalist ”det går inte att förklara för någon som inte begriper”.

Mig veterligen har Lasse Anrell aldrig varit tävlande i OS i skidskytte.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Det är någonting som stör mig med Anrell – heja Helena!

  1. Ewa. skriver:

    Stenmark är ju skön =)) Önskar dig en fin kväll Kraaam

  2. Helena skriver:

    Jag jobbade på samma ställe som Anrells son för många år sen, inte för att det har med ditt inlägg att göra egentligen, men kom att tänka på det när jag såg hans namn. =)

  3. Andromeda skriver:

    Att ha åsikter är så enkelt. Men så är vi nog lite till mans ganska ofta. Du fick en tumme av mig för det här. Ha en fortsatt fin söndag!

    • Britta skriver:

      Tack! Sitter och tittar på reprisen från herrarnas 2×15 km! Fantastiskt! Jo, jag såg loppet igår också, men det är så härligt att se. Hoppas Helena också får åka hem med en medalj.Ha en fin dag!

  4. Ninapinas skriver:

    Analyser överhuvudtaget kan få mig att spy ibland, speciellt besserwissrar inom sportens värld. Inte många av dem har varit nära den situationen som idrottarna ställ inför i sådana stora mästerskap.De bästa är de som själva varit idrottsmän/kvinnor. De känner med dem på ett annat sätt.Ha en fin söndag i SNÖN ! 🙂

    • Britta skriver:

      Exakt! Ja, ibland analyseras saker och ting sönder och sedan måste alla svara på frågan ”Hur känns det?” Det är klart att om man inte presterat bra, så känns det väl inget vidare.Jaså, har du snö…:-) Ja, det är snö här också och 20 grader kallt. Nu längtar jag efter vår..Hoppas du också får en riktigt fin dag! Skidskytte ikväll…

  5. Kao skriver:

    Eh…det finns ju många som har åsikter om precis allt, även det de inte har en aning om.Det är befriande att kunna säga att man inte har en åsikt i en specifik fråga, om nån ställer en sån. För varför ska jag uttala mej om nåt jag inte vet nåt om?CiaoKao

    • Britta skriver:

      Nej, man behöver inte ha åsikter om precis allting. Jag tycker Anrells krönika var aningen småelak – så jag hoppas att Helena kommer igen -och gör hon inte det, behöver man inte döma ut henne alldeles. Hon har nog lagt ned många, många timmar på att komma dit hon är idag och är värd all respekt. Ha det gott!

Kommentera

