Dagens vuxna – som gårdagens tonåringar…

Man hänger inte med. Förstår inte vad som är modernt och svänger sig med uttryck som var ”inne” för fem år sedan. När man kommit till det stadiet – är man definitivt ute. Jag vågar inte skriva chilla eller softa; det är möjligt att dessa ord är begynnande tantvarning…eller mysa. Fredagsmys.

Läckert, häftigt, korkad, pling i bollen, fräsigt. Ja, vad ska man säga?

Hjulet snurrar – men hamstern är död:-)

 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Dagens vuxna – som gårdagens tonåringar…

  1. Trollan skriver:

    Fräckt. När jag råkade säga det till 10-årige sonen så stirrade han på mig och sa ”VAD betyder DET?”, samma med ballt. Det är illa, riktigt illa 🙂

  2. Kao skriver:

    Känns fånigt att anamma dagens ungdomars språk.Jag pratar som jag brukar och alltid har gjort. Däri ingår bl.a ordet ”ballt”, men det fattar min dotter vid det här laget.Ha en fin dagKao

    • Britta skriver:

      Jag använder ibland min pappas uttryck om han tyckte något var dåligt:Burr-burr, och så skakade han på huvudet.Inte många idag som förstår att det uttrycket är inne:-)

  3. För evigt ung skriver:

    Känner du dig gammal?

Kommentera

