Kan man sörja en bloggare som slutat blogga…

Jag tänker naturligtvis på Vargen. Jag har lätt för att känna separationsångest – men en bloggare? Går inte gränsen där någonstans?

I alla fall har jag följt Vargens blogg. Ja, ni har kanske också läst; om barndomen och om vuxnas svek. Oerhört starkt att berätta. Jag beundrar den styrkan – helt enkelt makalöst starkt gjort.

Ta det lugnt med ylandet Vargen och försök sova fast det är fullmåne. Vet av egen erfarenhet att det kan vara svårt, men jag brukar lösa det med att sätta mig vid datorn och skriva ett inlägg. Tyvärr har ju du inte samma möjlighet till detta längre, men det ska visst funka bra med att räkna får också – och får finns det ju gott om – så det är bara att räkna på:-) Men, när du gett upp fårräknandet kanske vi kan se fram emot ett litet bitskt inlägg igen?

Looking forward to that! Må så gott önskar Britta

 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Kan man sörja en bloggare som slutat blogga…

  1. Deckargunnar skriver:

    Klart att man kan.Även bloggare blir goda vänner och man saknar när dom försvinner.Trevlig helg!

  2. kettu skriver:

    Aaaaah :-)Härligt, då kan jag väl skriva som en annan skrev mig.INGEN kommer att sakna honom.

    • Britta skriver:

      Man gillar olika personer helt enkelt. Jag gillar Vargen:-) och du har säkert någon annan bloggare som du tycker väldigt bra om…

  3. Filosophia skriver:

    Det är klart man kan sörja att en bloggare slutar blogga. det finns många som jag följt under det år jag bloggat, som valt att sluta. Tycker alltid det känns tomt. Men jag har svårt med separationer tror jag ;-)Kram

    • Britta skriver:

      Det vore nog konstigt annars – om man inte saknade. Det betyder egentligen bara att man har förmågan att känna…Det är tidig morgon, solen skiner och himlen är blå. Snart är det påsk och lite ledighet. Vi går mot rätt tid, helt klart. Ha det så gott. Kram!

  4. Maria de Suède skriver:

    Har du läst min artikel ”Adieu, mon cher ami.” ? Där har du mitt svar på din fråga. Jag rebloggade vargens ”säger adjö…”

    • Britta skriver:

      Nej, det har jag inte, men jag hann läsa hans inlägg innan han stängde ned. Jag ska läsa på din blogg. En fin dag önskar jag dig…

  5. Maria de Suède skriver:

    Detsamma. Klockan tio måste jag vara på teatern, arbetet väntar…Ha en bra dag

  6. 24+68 skriver:

    Det tror jag nog att man kan göra. Sen om det är bloggaren eller orden som kommer från bloggaren man saknar kan man ju diskutera.

    • Britta skriver:

      Orden kommer från en människa, det är det inre som speglas och någon finns det ju bakom tangentbordet som skriver orden.

  7. 24+68 skriver:

    Det har du helt rätt i.

  8. Granntanten skriver:

    Man kan väl sakna vem som helst som man har något tankeutbyte med oavsett hur det går till och hur den relationen var uppbyggd. Men det går över jag garanterar det. Jag har kontakt med de som jag ansåg vara mina vänner på bloggen innan jag flyttade till en annan bloggby. Men visst var och en har sin relationsupplevelse och vårda den då som något du upplevt och ingen kan ju ta den känslan ifrån dig – den är unik för dig.

    • Britta skriver:

      Det är det jag tänker på – att vi vet egentligen aldrig själva hur stort intryck man kan göra på en annan människa. Att vi betyder mycket mera för andra, än vad vi själva har en uppfattning om. Som du skriver är känslor unika var för var och en person som har dem.

  9. Epazote skriver:

    visst kan man sakna en bloggare som slutar blogga. det känns som om man är vänner även om man inte träffas i riktiga världen, man tar del av varandras ord och upplevelser. självklart kan man sakna

    • Britta skriver:

      Man läser om andras liv och engageras i det som händer – och då undrar man förstås vad som kommer att hända framöver för den personen/personerna. Man vill ju gärna veta..Ha en fin dag…:-)

Kommentera

