Skärtorsdagen snart slut…

Så skönt! Ledig från jobbet och flera dagar kvar att bara må gott. Enda påskgodiset blev två chokladkakor från Lindts; vi hade lite olika åsikter i frågan om procentsatsen, så det blev en 85-%ig och en 70%. Imorgon kommer barn hem och äter middag och på lördag åker vi norrut till min 85-åriga mamma.

Jag har läst en del om mammor de sista dagarna på bloggen. Alla dessa frågor som dyker upp i barns och föräldrars liv; varför blev det så, varför är det så här. Jag ska inte fördjupa mig i frågan, det enda jag kan säga är att jag tror att de flesta gör så gott de kan – utifrån deras egna förutsättningar. Alla har sitt bagage att bära och alla är inte så bra på att känslomässigt dela med sig av uppmuntran och kärlek och att knyta an känslomässigt. Kommunikation är väl bland det svåraste som finns.

I alla fall längtar jag efter att åter träffa min mor. Det blir så sällan vi kan träffas och visst har det funnits stunder när jag önskat att vi kunde ha talat mera öppet; men samtidigt, hon är född på 1920-talet och jag på 60-talet. Det är lite av olika världar och på något sätt kunde det inte ha varit annorlunda.

Önskar er en fortsatt Glad Påsk…:-)

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Skärtorsdagen snart slut…

  1. anette skriver:

    Du har så rätt!Ha en Trevlig Påsk!

Kommentera

