Tro – ett ämne som är inne på bloggen…

Det är en av hans bästa låtar, tycker jag: Thomas di Leva och

För vem ska jag tro på
tro på
tro på när
Tro på när allt är såhär
Och ingenting vi nånsin med nåt menar
För vem ska jag tro på
tro på tro på när
Tro på när allt är såhär
Jag hoppas ändå på ett lyckligt slut

Jag hoppas också på ett lyckligt slut. Kanske är jag obotlig romantiker, eller blåögd eller kalla det vad ni vill – men jag tror.

Jag är väldigt mycket emot färdigförpackade lösningar. Jag ryser när jag tänker på avsvimmade hallelujah-fanatiker eller på sådant som är lite för ”too much”. Jag kan inte heller med kyla när man ska förmedla värme. Jag har min egen tro…  
 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Tro – ett ämne som är inne på bloggen…

  1. kyrksyster skriver:

    I bästa fall så är väl all tro ens egen…

  2. Deckargunnar skriver:

    Låter vettigt att vi alla har en egen tro eller som det heter i låten.”my own personal Jesus” Har hört den med Johnny Cash men vet inte vem som har skrivit den.

  3. Anders skriver:

    intressant fråga, men samtidigt är det lite mossigt eller kanske västerländskt att säga att var och en får ha sin egen trokanske finns gud, eller gudan som jag brukar säga – för hon är naturligtvis kvinna – och om hon har någonting som hon vill med oss människor, är det inte rimligt att var och en gör en egen version av detdäremot är det rimligt att var och en tar ställning till det

Kommentera

