Dagens nyhetssammanfattning: Det här är bara toppen av ett isberg!

När ska Katolska kyrkan äntligen ta tag i sin historia och bita i det sura äpplet? Har den katolska kyrkan bränt alla sina skepp?

En annan femma är den nu så tomma Aralsjön.  Det jag en gång lärde mig i skolan är inte längre sant; Aralsjön är inte världens fjärde största sjö – den är Gudars skymning – nästan helt tom. För att få till en dialog om vem som har rätt till det lilla vatten som finns kvar måste stridsyxorna grävas ned.

Svenska män tror att de fattat galoppen och vill bara ha fruar som är födda utrikes. Kanske blir de ibland förda bakom ljuset, men faller då på eget grepp.

Det stundar till prinsessbröllop och som grädde på moset har prinsen luftat Porschen. Smakar det så kostar det, men vem står för fiolerna? Pressen ligger i och dansar runt guldkalvarna.

Andligheten är i pipelinen. Att tro är inte att veta. Det gäller att se ljuset i tunneln och att inte sila mygg och svälja kamelerna.

Till sist – nu har jag inte tid att fortsätta med nyhetsrapporteringen.  Ta det piano idag – gå inte över ån efter vatten och sist men inte minst: Kasta inte sten när ni sitter i glashus, utan försök ha hjärtat på rätta stället.

Nu är jag hungrig som en varg! Bäst att smida medan järnet är varmt

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Dagens nyhetssammanfattning: Det här är bara toppen av ett isberg!

  1. Maria de Suède skriver:

    Jag tänkte attackera mitt första byte nu: den katolska kyrkan. Det är fruktansvärt hur de skyddar brottslingar, men visst ska man kunna förlåta. Örnöga, det har Vargen gett mig som smeknamn.

    • Britta skriver:

      Det namnet passar dig bra!Ja, det är för sorgligt. Läste artikeln i DN om mannen som utnyttjats av en katolsk präst. Man lider med offren…

  2. sarahmara skriver:

    Där har både du och maria ovan tagit upp saken=) bra skrivet och en tumme ger jag dig!!!kramizar//sarah

    • Britta skriver:

      Det borde vara himmel i en kyrka, men här verkar det också ha varit tvärtom. Ha det gott Sarah och tack för tummen:-)

Kommentera

