Nu finns det ingen ursäkt längre…

till att inte träna eller promenera. Nya träningsskor och träningskläder, korta och långa byxor, jacka och tröjor finns nu i min ägo. Anledningen till inköpsrundan idag är mitt stillsittande liv: framför datorn på jobbet, framför datorn och TV:n hemma. Jag vill bli pigg igen. Utan värk och fylld med energi. För jag vet att längst in i den här motsträviga kroppen finns en alert, pigg och sprudlande människa – som bara längtar efter att komma ut, sväva fritt, snöra på sig joggingskorna och hojta: Jag drar ut på en runda! 

Jag avskyr att motionera – men jag kommer snart att älska att göra det. Det är aldrig för sent -inte ens för en bloggande soffpotatis…  

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nu finns det ingen ursäkt längre…

  1. Arrami skriver:

    …det finns hjälpmedel, en cykel kanske…eller en hund? ;-)Inget ger välbehag som endorfin!Må gott! 😉

Kommentera

