Det luktar sommar!

Sommaren är på väg. Det är lukten som säger mig det. Minnen som poppar upp – barns glädje över att springa barfota i det första spirande gräset. Cykeln som äntligen får tas fram. Alla små glädjeämnen som hör de små barnen till. Glädjen, lyckan över att bara finnas till. Även jag känner den idag. Idag luktar det sommar. Doften från mormors farstukvist, nygräddade bullar, kafferep i trädgården – en doft av minnen av ren och skär lycka. 

Hoppas ni får en riktigt fin dag. Enjoy life! 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Det luktar sommar!

  1. Mamma Mia med rätt att tycka skriver:

    Tänk jag kännde detsamma när jag öppnade verandadörren. Mmmmm man drar in lukten i näsan och alla sinnen fylls med hopp. Åhh underbara tid. Jag har förhoppning att kunna vara ”normal” några månader!! 😀

  2. Ewa. skriver:

    Fint Britta =)) Kraaam och trevlig helg !

  3. Anna skriver:

    Jag kände också att det plötsligt ”luktade” annorlunda i dag!

    • Britta skriver:

      Sommaren har en speciell doft och det är inte förrän man återigen blir påmind om den – man kommer ihåg att det är så här det ska lukta:-)

Kommentera

