Jade som hade cancer och gifte sig i TV…

Jag har missat dokumentärserien om den cancersjuka Jade, som döende i cancer gifte sig en månad före hon avled. Jag missade också nästan hela avsnittet igår, men slog på TVn när hon dansade med sin man i sin långa fina vita, baraxlade klänning. En kal hjässa, svarta och tjocka ögonfransar och ett glatt ansikte. Människorna som stod runt omkring skrattade och grät om vartannat. Stod där med näsdukar och torkade tårar som inte vill sluta rinna.

Jade dansade med sin man och kärleken och döden. Hon log och skrattade – strålade. De gick ut på gräsmattan i den mörka kvällen och Jade och hennes man satte sig i stolar och fyrverkerier sprakade på himlen. De satt där och deras två barn kröp upp och satte sig i deras knän.

Ja, mina tårar kom också. Så starkt, så vackert, så sorgligt, så kort är livet – men kärleken dör aldrig…

 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Jade som hade cancer och gifte sig i TV…

  1. Mettemarionette skriver:

    Jag såg också sista avsnittet.Bitterljuvt är väl det ord som kommer över mina läppar. När jag inte snurvlade högt vill säga 😦

    • Britta skriver:

      Det var väldigt berörande, avskalat, nära – och som du säger bitterljuvt; men ändå fyllt med glädje och lycka…en fin dag önskar jag dig:-)

  2. Epazote skriver:

    den serien har jag missat, jag har läst om henne, skulle gärna sett det om jag haft möjlighet, vilken kanal gick det på? kanske finns att se via datorn?

  3. Lindalou skriver:

    Det vill jag också se. Jag ska kolla in Tv4 play sedan då. Tack för tipset. 🙂

Kommentera

