500

Det tog mig fyra år och lite tankemöda. Var detta ett mål? Nej, knappast – det var det roliga med att skriva som startade Brittas Betraktelser. Min blogg fick nummer 911. Om ni pratar om ”de som var med från början”, ja, så var jag också det – i det fördolda – i det tysta.

Min blogg är som jag är – ibland ledsen, ibland glad, ibland pillemarisk och full i sjutton. Jag älskar mig själv och jag älskar min blogg och jag älskar mitt sätt att uttrycka mig. Just det tycker jag är himla praktiskt, eftersom jag måste dras med mig själv varenda dag – är det är lika bra att gilla läget.

Jag kommer aldrig att stå på barrikaderna och skrika mig hes, jag kommer aldrig att slå mig för bröstet och säga att jag är bäst – jag kommer förmodligen i det fördolda – i det tysta – skriva 500 inlägg till, men aldrig, aldrig berätta hur många tummar jag fått eller ange hur många kommentarer och sidvisningar denna lilla blogg har inspirerat till. Nej, är man en doldis, så är man. LIte som Greta Garbo. Hon skulle inte ens ha berättat hur många inlägg hon skrivit.

Greta och jag…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 500

  1. Bokmalen skriver:

    Hi hi, Hej Greta, trevligt att träftas:-)Mitt ”bloggnummer” var 20.910 så jag startade långt efter dig, men jag har varit flitig för jag är uppe i över 1000 inlägg:-)Ser fram emot dina nästa 500 inlägg. Ha en trevlig kväll.

    • Britta skriver:

      Ja, några fler lär det väl bli, även om jag inte är superproducerande – men det är också roligt att läsa vad andra skriver. Ha en fin kväll du också!

Kommentera

