Flygningen gick bra – tillbaka från Rom…:-)

Att en vecka kan gå så fort! Nu har vi landat i Umeå efter en vecka i Rom. VARMT har det varit och mycket har vi gått och en hel del har vi sett. Vi bodde i Tuscolana, en bit utanför centrum av Rom. Här är utsikten från vår balkong den första kvällen:
solrom.jpg

Rom har en gammal historia:-) och det märks, tyvärr finns även nymodigheter som grafitti överallt. På bussar och tåg blir det ofta ståplats, men människor verkar vana vid att det är så och på något underligt sätt finns det alltid ett litet utrymme att få plats i.

Ja, Fontana di Trevi, passerade vi flera gånger…

FDT.jpg

..och Colosseum, Forum Romanum, Pantheon, Vatikanen, Petersplatsen, Peterskyrkan…

Nu får man titta på alla bilder vi tagit och smälta alla intryck!
 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Flygningen gick bra – tillbaka från Rom…:-)

  1. Herr och/eller Fru S skriver:

    Verkar ha varit en trevlig resa. Är väldigt avundsjuk, var länge sedan jag var i Rom.//Herr S

    • Britta skriver:

      Ja, det var en skön resa. Det kan vara trevligt med resor när man får uppleva lite annat än bad och sol. Våra barn tog en egen dag och åkte ut på en strand. Jag hade en släng av förkylning så det kändes inte så lockande att ligga och steka i solen, men det hade nog varit trevligt i vanliga fall. Men jämför jag Paris och Rom är nog Paris aningen mysigare…

  2. Filosophia skriver:

    Åh vad härligt det låter! Önskar jag hade kunnat följa med 😉 Det är absolut en speciell känsla med gamla historiska platser!KRAMPs. fin bild på dig och det är väl Fontana di Trevi, eller?

    • Britta skriver:

      Tack och ja, Fontana di Trevi är det där Anita Ekberg badade och ropade på Marcello, Marcello…jag tordes inte hoppa i – och jag tror inte heller jag gjort samma intryck på omgivningen som Anita. Troligtvis hade det nog bara blivit böter…Ha det gott! Kram!

  3. Anna skriver:

    Inte avundsjuk…l

  4. Anna skriver:

    Precis!Men fina bilder är det i alla fall!

  5. Andromeda skriver:

    Jag har faktiskt inte ens tittat på alla bilder jag har tagit på min resa. På lördag ska jag överföra dem till datorn. Hoppas att jag fått några bra bilder… :-)Ha det så gott!

  6. Arrami skriver:

    …välkommen hem, du ser…inte farligt att flyga! 😉 Ser att du besökte Fontana di Trevi, men var du i? 🙂

    • Britta skriver:

      Nej, jag hade glömt min svarta drömklänning hemma och hårfärgen min var ju helt fel för ett svalkande dopp i fontänen:-) men annars så kanske det hade blivit en litet bad… Flyget gick superbra och resan var också bra – mycket kultur och sevärdheter. Nu får man landa i vardagen igen och det är inte helt fel heller.

  7. Bokmalen skriver:

    Välkommen hem. Rom!! där har jag aldrig varit, men kommer att komma till en dag absolut. Trevligt att titta på dina bilder i alla fall. Ha en trevlig helg.

  8. Ewa. skriver:

    Har du varit i ROM ?? Vilket fusk =)) VÄlkommen hem Britta Kraaamar

    • Britta skriver:

      Ja, så snabbt gick det att åka och komma tillbaka – alldeles för fort:-) En vecka utan dator, blogg, svenska dagstidningar och TV; ganska skönt… Hoppas du har en trevlig fredagskväll Ewa!

Kommentera

