Jag låg vid havet idag och lyssnade på vågorna…

Det var mulet och molnen låg i tjocka sjok under solen. Vi åkte ut till stranden med hela kittet; mackor, det obligatoriska kaffet, stol, filt, handdukar och tidningar. Ensamma gick vi ut på den lilla stranden och uppsökte en plats högt upp, för det blåste och vitskummande dyningar rullade in mot strand. Jag paxade strandstolen och fastän det var ljumt i luften, drog jag handduken som ett täcke över mig, blundade och lyssnade sedan på bruset från vågorna. Och jag tänkte på vad jag saknat just det ljudet, bruset av vatten, av något djupt inom mig som aldrig glömts. Jag borrade ned tårna i sanden och var hela mitt liv i samma ögonblick.

Efter en timme kom solen, vågorna brusade fortfarande, Björn och Agnes sjöng duett i mina öron och sommaren hade landat…

 Strand.jpg

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Jag låg vid havet idag och lyssnade på vågorna…

  1. Andromeda skriver:

    Det låter helt underbart 🙂

    • Britta skriver:

      Det var underbart…Hoppas du också haft en härlig dag – och du, imorgon är det sovmorgon:-)

  2. Lindalou skriver:

    Sommaren när den är som bäst. Hoppas du får njuta idag med. 🙂

    • Britta skriver:

      Ja, jag njuter idag också, fast det är mulet. Skönt bara att vara ledig och ta dagen som den kommer. Strosat på stan och lunchat. Hoppas du också har det bra..:-)

  3. yrvaedret skriver:

    Aha, Bettnes eller Norrmjöle? Det blåser ju halv strom ute, är så less på det här. Ska cykla upp på sjukhuset för MR och jag kan garantera dig att då är det jordens motvind. Men bra kondis blir det ju iaf.Btw, ska du ner på stan och se Salem Al Fakir på torsdag? Ska dit med några vänner och bara njuta av hans underbara röst.

    • Britta skriver:

      Nästan rätt gissat:-) Det finns en liten vik till höger om Norrmjöles havsbad – dit brukar vi åka ,men idag blir det inget solande…Hade varit trevligt att lyssna på Salem, men jag/vi har släktträff uppe i Norrbotten på lördag, så då är vi nog redan bortresta. Hoppas du får en trevlig kväll i alla fall! Kram!

  4. Deckargunnar skriver:

    Sol vind o vatten …Det är sommar det. Jag har sol o vind men har en bit till vattnet. Det blir mer av den varan när semestern kommer o vi drar till västkusten.

    • Britta skriver:

      Västkusten är fin…har varit till Falkenberg några somrar – och där blåser det också en del. Ha en skön sommar:-)

  5. yrvaedret skriver:

    Tror jag vet vilken du menar, brukar också åka dit emellan åt. Långgrunt om inte annat ;-DÅh släktträff som är så skoj, se nu till att bara mysa och ha trevlig.Kramar

  6. Epazote skriver:

    ah, njutning på högsta nivå!jag får vänta till helgen med strandliv. Jobbar hela veckan, hade inte tid helgen som gick eftersom min ena son gifte sig på lördagen och jag jobbade på söndagen. ha det gott och njut mera strandliv.

    • Britta skriver:

      Underbart med bröllop – och sonens! Mycket bättre än stranden…:-) men det verkar ju bli mera värme framöver – så du hinner nog få sand mellan tårna än. Ha en fin kväll…

  7. Ewa. skriver:

    Vad härligt =)) Idag har vi fått en väl behövlig paus från värmen och det är mulet men regnet envisas med att hänga kvar i luften vilket gör det så kvavt jag hoppas det bara brakar loss nu så vi får den där fräscha friska luften sen älskar den =)) Stor Kraaam på dig Britta

    • Britta skriver:

      Vi har haft superväder idag också. Det är så skönt att kunna ligga ute några timmar, lyssna på radio och bara koppla av. Ni verkar ändå ha haft varmare temp ett tag än vad vi har – tropisk värme..då kan det vara skönt med en mulen dag och lite uppfriskande regn. Ha en fortsatt fin dag!

Kommentera

