Oh baby, baby it’s a Wild World…

Jag tänker inte länka till Youtube och Cat Stevens. Förmodligen finns låten kvar i minnet hos många av er. Jag var 12 år och lyssnade på Cat Stevens på min rullbandspelare: Oh baby, baby, it’s a wild world…..om och om igen. Texten, avskedet till kärleken, till henne som var den käraste och det bästa av allt: ha det gott, fastän du väljer att inte vara med mig, ta vara på dig. Var rädd om dig – där ute finns ”a wild world”.

70-talet var speciellt – konstigt, roligt och drömmen om livet. Allt var möjligt. Och Cat Stevens sjöng och livet var just då. Varken mer eller mindre.

now i’ve seen alot of what the world can do
and its breakin’ my heart in two

Oh, baby, baby, it’s wild world…

Det gäller att inte tappa alla illusioner, skönt att ha några kvar i alla fall; fast jag måste erkänna att dis kommer före ordet illusionerad med allt tätare mellanrum. Oh, baby, baby, it’s a wild world…

Men, jag tror fortfarande att det finns människor som inte kan köpas…
…och jag tror fortfarande att det finns människor som gillar Cat Stevens…

Oh, baby, baby it’s a wild world…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Oh baby, baby it’s a Wild World…

  1. Arrami skriver:

    …skön låt, ja han gjorde många Cat Stevens…och här spelas de ofta! 😉

  2. Arrami skriver:

    …idag har jag inte många illusioner kvar, jag stavar oftast ordet med dis först tyvärr…det mesta man lärde sig, trodde på som barn och ung man är borta…det var mest lögner och banal tro! …men än går jag leende genom livet, hoppet är ju det sista som dör! 😉

  3. Arrami skriver:

    …din fråga ovan blev ett inlägg:http://blogg.aftonbladet.se/launy/2010/07/vilka-illusioner-har-du-kvar-daMå gott i solen! 😉

    • Britta skriver:

      Alltid roligt att få inspirera andra:-) man hoppas ju ständigt och jämt att det är det man gör – se där, en illusion till som jag har kvar…Må gott i dag – och fortsätt att le:-)

  4. Andromeda skriver:

    Ja då när den spelades hade man hela livet framför sig och vad som helst kunde hända. Visst har det hänt en del. Men mitt liv har inte varit det jag drömde om. Fast så är det nog för de allra flesta. Man får glädjas åt det som BLEV bra… 🙂

    • Britta skriver:

      Visst är det så, och man får väl tänka att man siktade mot stjärnorna – och nådde trädtopparna…:-)

Kommentera

