Lita på rosa…ja, om man har glasögonen på sig vill säga…

En stor och maffig fläck. Ja, ni har väl alla fallit för reklamen om att ”lita på rosa”. Det har i alla fall funkat för mig flera gånger och här skulle nu skridas till verket. Raskt förpassade jag mig till den kombinerade verktygs-, sopsorterings- och städskåpen och drog ut den rosa sprayflaskan. Och jag gnuggade och jag gnuggade och inte blev det bättre av det. Hämta rejäl borste och så igång igen. Ingen skillnad och jag kände att jag blev smått irriterad och tittade förgrymmat på den illvilliga flaskan – och läste ”Ajax”. Jag kan väl säga att det gick bättre efter det jag hämtat ”the real thing”.

Annars har fredagen hittills förflutit i största harmoni, med hjälp av en och annan kaffepaus mellan städronderna. Kaffe lugnar upprörda nerver, så det kan rekommenderas. Lita på kaffe.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Lita på rosa…ja, om man har glasögonen på sig vill säga…

  1. Ewa. skriver:

    Nämen =)) Ja ibland så blir det galet =)) det är lätt hänt =)Hoppas allt är bra med dig annars ? har ni varmt ? Idag är det lite olnigt här men inget oväder än .. Stor kraaam Ewa

  2. Ninapinas skriver:

    För mig har ”rosa” fungerat ganska bra, oftast. Men allt tar det ju inte bort.Skönt med slödagar. Har en sån helg nu, ska ju jobba nästa vecka. Men sen är jag ledig i 5 veckor till, vilken lyx!:)

    • Britta skriver:

      Vad skönt att ha en lång ledighet att se fram emot! och det har ju varit en sån härlig sommar hittills, den bästa på länge. Känns extra bra efter den ihärdiga vintern vi hade…ha en fin dag:-)

  3. Andromeda skriver:

    Så du gör som jag. Använder inte glasögonen trots att du behöver dem. Jag lär mig aldrig. Tur att det löste sig på mer än ett sätt till slut 😉 Ha en skön kväll!

    • Britta skriver:

      Ja, jag har svårt för att vänja mig med glasögonen. Tur att de finns till hands i alla fall när man behöver dem…Ha en fin dag!

  4. yrvaedret skriver:

    Nja, det vet jag inte om jag kan hålla med om. Det där med kaffe alltstå. Det ger dig hjärtklappning (precis som rökning gör) det är bara du och alla andra kaffeälskare som inbillar er att kaffet är bra för att lugna ner nerverna.Men för att övergå till Vanish….jag har haft det som mattrengörare och sist jag spillde rött vin på min äkta Rölleka matta så försvann det. Men när min vän sopade ner ett helt glas med rött vin hade jag inget kvar, så han får betala kemtvätt då mattan går lös på över 3000kr (nä, köpte dem inte själv, har två. Utan fick dem av mina föräldrar)

    • Britta skriver:

      Ett helt glas med rödvin kanske kan vara svårt att få bort själv. Och det är otroligt så mycket vätska det ryms i ett glas – om man spillt ut innehållet…:-)

  5. Deckargunnar skriver:

    Den reklamen har jag faktiskt missat. Vet inte vad vi har för fläckborttagningsmedel men det kirrar i vart fall rödvinsfläckar.:)

Kommentera

