Liknelsen mellan Fredrik och Båstadsbratsen…

Imorse när jag ögnade igenom lokaltidningen såg jag Moderaternas lilla annons med bild av Fredrik i det gröna, med uppknäppt skjorta och texten: nya moderaterna – det enda arbetarpartiet – Fredrik Reinfeldt. Annonsen såg kvalitetsmässigt ut som ett av de bleknade instamatic-foton jag själv tog på 70-talet – enda skillnaden var att här var hela huvudet på personen med.

Läser vidare i AB om Båstadsveckan: 

”De älskar sina Ralph Lauren-skjortor med uppvikt krage och köper champagne för tiotusentals kronor. Men vill inte kalla sig brats.
– Vi är livsnjutare som gillar att festa, säger Robin Andersson, 22, som lägger 100 000 kronor på ett drinkbord.”

Jag förstår varför man väljer att kalla sig ”livsnjutare” och ”arbetarparti” – det är för att de verkliga epiteten ”brats” och ”överklassparti” klingar så illa i en vanlig människas öron…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Liknelsen mellan Fredrik och Båstadsbratsen…

  1. Aspitjejen skriver:

    Ha ha…det var verkligen träffande….TUMME!kram Elin

  2. Arrami skriver:

    😉 …din lilla reflektion är en pärla av insiktsfullhet, du är klok du! Mycket träffande…tummen upp och ett soligt leende till dig!:-)

  3. Andromeda skriver:

    Tyvärr verkar dessutom väldigt många vanliga människor gå på det… Vanligt sunt förnuft är inte så vanligt som man skulle kunna önska…Ha det så gott!

    • Britta skriver:

      Ja, jag har ju aldrigt tänkt på M som ett arbetarparti förut – men de kanske bara ville skämta till det lite:-) de ”nya” moderaterna… Hoppas du har det fint!

  4. Annica skriver:

    Urk, dom är väl desperata nu efter senaste skandalen och tar till alla knep dom har inför valet!

    • Britta skriver:

      Ingenting är sig likt – inte ens de gamla, hederliga valaffischerna:-) men det är klart man måste lägga krutet där den största motståndaren finns…

Kommentera

