Bloggen liknar den gammeldags rökrutan…

Jag hajar ingenting —- är inte uppdaterad om vad som händer, vem som är arg på vem och vem som skriver elaka kommentarer. Hur hinner ni veta allt? och vem är det som styr…

Man kan vara arg och irriterad över folk som inte besvarar kommentarer, som skriver elaka kommentarer, som inte skriver, som är ointellektuella, som är grunda, djupa eller skriver avhandlingar, korta meningar – men säg mig – vilka är ni egentligen? Och vad får dig att tro att just DU är den sanna bloggaren?

Med vilken rätt har någon att säga att ”följ mina riktlinjer” – när det finns så många?

Bloggdrev är osunt, jag har sett dem ibland – men inte behöver vi vara alldeles lika. Jag skulle knappt stå ut om alla var som jag…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Bloggen liknar den gammeldags rökrutan…

  1. Annica skriver:

    Jag blev inblandad i nåt sånt här skit innan mitt blogguppehåll, AB bloggen är rätt bra på konflikter…..nu skiter jag i vad dom andra håller på med och ägnar mig åt mitt!kram på dig

    • Britta skriver:

      Det gör du rätt i:-) bättre att göra det man själv trivs med…Nu ska jag inta solstolen och passa på att njuta av det vackra vädret! Kram…

  2. Deckargunnar skriver:

    Peppar, peppar ta i trä men jag har klarat mig hittills. Tråkigt att det förekommer.

    • Britta skriver:

      Bloggen fyller olika funktioner hos folk, en del vill debattera, en del vill bara skriva av sig eller visa vackra bilder etc. Det är det som gör att bloggen blir varierad. Har du fotat någon svala än?:-)

  3. Ninapinas skriver:

    Samtidigt måste man ju kunna ha en åsikt. Det är ju lite det som är vitsen på en sådan här blogg där man kommenterar. Men så fort åsikten avviker, då är man ju ute på djupt vatten. För att disskutera här på bloggen är en riktig konst, mycket få behärskar den.

    • Britta skriver:

      Alla måste få ha sin plats här om man följer riktlinjerna. Det är bra att man har åsikter och frågor debatteras – men man behöver inte jämt ”vinna” en diskussion och stå som segrare. När jag skrev ”bloggdrev” menade jag att någon ansätter en person och sedan hakar andra på. Det tycker inte jag känns riktigt bra…

  4. Lilla Anna skriver:

    Ibland känns det som att hornen i pannan blir extra stora när man sitter bakom en skärm och kan vara anonym. Då behöver man inte visa respekt, vara trevlig i tonen eller bete sig som folk. Då kan man få utlopp för all sin ilska, all sin ondska och all sin elakhet och den enda represalien är att någon man inte känner blir arg och anmäler inlägget eller kommentaren. Det som skrämmer mig att det finns så mycket ondska och elakhet bland människor… För enligt mig är det lika illa att bete sig så på bloggen, som det är att göra det i verkliga livet. Det är ju lika mycket ett personlighetsdrag var man än utövar det.

    • Britta skriver:

      I skydd av anonymitet verkar det beteendet blomma upp en smula hos några människor och jag tror inte man skulle skriva samma saker om man inte var anonym (och det är inte ok)…

  5. snicksnack skriver:

    jag kan inte annat än hålla med dig, det jag inte förstår brukar jag lämna ;-)men jag kan tycka att man ska hålla sig ifrån personangrepp och elakheter mot personer (även om de är anonyma)/ K

  6. Madonnan skriver:

    Bra skrivet, Britta!Har aldrig varit med i nån konflikt här, mig veterligt och förstår inte riktigt vitsen med mer än diskussioner, som håller sig inom respektens ramar. Så knasigt att ägna tid åt sånt trist…Är förresten som du; missar allt men kan sen läsa ett inlägg om att det varit en konflikt. Tur ma nmissar sånt, kanske 🙂

    • Britta skriver:

      Det var lite pajkastning på hög nivå ett tag, men det kanske har blåst över nu. Variationen av inlägg (utom personangrepp förstås) tycker jag är det som gör hela bloggen till en intressant plats. (…och tack!)

Kommentera

