Att vara inne vid helt fel tidpunkt…

20 saker en kvinna ska ha i garderoben skriver Sofi Fahrman om idag och det visar sig vara röda skor, svart klänning, kavaj, svarta strumpbyxor etc. Jag inser att jag är inne och faktiskt var jag också först med det här ekologiska, uppfödd som jag är på mjölk från frigående kossor som idisslade gräs så att till och med gräset kom in i mjölken och smakade grönska och det som skulle växa gödslades enbart med häst- och kodynga. Hemkärnat smör och grädde som man bara skrapade av från toppskiktet av mjölken, ingen light där inte.  

Tänk om jag vetat då hur inne jag var och så före min tid, innan folk fick upp ögonen över hur bra det ekologiskt odlade var och att det bästa som finns är det som är producerat nära.

Jag tänkte på det idag när jag tittade i Leilas kokbok och där ”4 ekologiska ägg” var en av ingredienserna i en god kaka – ibland vet man inte hur inne man är.

Misstänker att Sofi Fahrman kikat in i min garderob innan hon skrev artikeln…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Att vara inne vid helt fel tidpunkt…

  1. AKKANS skriver:

    Ja är det inte konstigt, men då var man ute, i andras ögon ”bondungar”Då var det folket i byarna som var trenderna…….Det känns lite konstigt när lantlivet nu beskrivs nyupptäckt och ekologiskt…….Det har alltid funnits och varit ekologiskt när det har drivits i liten skala….Ha det gott….

    • Britta skriver:

      Visst känns det väl lite gött så här i efterhand att man fick med sig en portion ”sunt bondförnuft” och tar ”nya trender” och mode med en nypa salt…Ha det så gott själv:-)

  2. Pinglan skriver:

    Sunt bondförnuft är jättebra att ha. Vem behöver de sk experternas och modeskribenternas tips?Önskar dig en trevlig helg!

  3. Madonnan skriver:

    Vilken härlig känsla; att vara inne…! Hur känns det, tro? :)Själv har jag varken röda skor (aldrig haft!) eller kavaj (i alla fall ingen som är modern) – så jag är nog hopplöst ute. Eller före min tid; superinne, kanske?!Kram o ha en bra dag!

    • Britta skriver:

      Jag tror helt enkelt att du är före din tid:-) Vänta bara – snart är det totalt ute att ha kavaj och röda skor…Ha en fin dag! Kram

  4. Herr och/eller Fru S skriver:

    Det komiska är ju att det måste till några trendiga stadsbor för att folk skall inse att det som alltid funnits är bra, att stadsborna kräver något orakel för att dom skall inse det som alla ute på landet alltid vetat.//Herr S

    • Britta skriver:

      Visst är det så! Nu blir det långpromenad i solen – det är också sådant jag alltid sysslat med, långt innan det hette ”walking”:-) Ha en jättefin dag!

  5. Filosophia skriver:

    Ha ha…ja kanske har hon gjort det. Modet går ju i cirklar också så om man bara behåller något plagg så blir det nog modern någongång igen…kanske ;-)Apropå att vara inne…du var visst inne sent i natt du med :-)KRAM

    • Britta skriver:

      Jo, jag var ”inne” i natt:-) har man semester, så har man semester och gör lite som man vill – och det är så skönt att inte vara så inrutad, som att exv behöva sova på natten.Roligt att höra av dig! hoppas allt är bra med dig! Kram!

Kommentera

