Jag vill minnas sommaren så här…

Snart är semestern slut för den här gången.

Det är nu, nu som sommarens sista dagar är
och jag vet att jag kommer att tänka på dem
när vintern kommit och snön ligger djup
och mörkret sänker sig ned.

Det är nu, nu sommaren är här 
och jag skulle vilja sluta den i min hand,
spara den och sedan kunna öppna mina fingrar, då,
bara för att få en strimma av ljus och värme.

Det är nu, nu jag ser björkarnas löv vaja i vinden
och basilikans blad i krukan på bron.

Det är nu, nu jag glömmer vintern
och går ut till sommaren…

CIMG0154.JPG

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Jag vill minnas sommaren så här…

  1. AOSTC skriver:

    Fint skrivet!

  2. Madonnan skriver:

    Vackra tankar. Det är tur att man kan minnas sommaren!Kram

    • Britta skriver:

      Den skulle bara vara lite längre – fast den här sommaren har varit helt underbar. Hoppas allt är bra med dig…Kram

  3. Ninapinas skriver:

    Det är nu…som jag har över 4 veckor semester kvar!Sådetså 😉

  4. BeBest skriver:

    Just så. Jag har samlat sommaren och ska ha den i min skärmsläckare när mörkret faller . Då ska jag spela passande musik och försvinna undan bakom minnenas horisonter.:O)

  5. Ewa. skriver:

    Åh vilken fin bild =)) Och vilken fin text =) Ja vi vill gärna minnas sommaren när kylan kommer ,, har ju inte blivit så mycket sol och bad för min del iofs men det har ändå varit en rätt hyfsad sommar .. Kraaam

  6. Gloria Mundi skriver:

    Men åh suck!!! Säg inte att det är sommarens sista dagar. Sommaren har ju bara varat i 4-5 veckor hittills! Vi har hela augusti kvar också. Och i år kom inte sommarvärmen förrän krin 2:e juni midsommar. Innan dess var det ju svinkallt.Vänta till det verkligen blir höst innan du/andra kläcker ur sig att sommaren är över. var positiv! optimist!*ser fram mot många varma nätter till och fler klippbad*

    • Britta skriver:

      Nej – jag vill inte vara negativ! men vi kanske inte bor på samma plats? Vi har haft en kanonsommar, den bästa på flera, flera år så jag klagar inte. Det kan vara jättefina dagar i augusti – men den riktiga sommarvärmen brukar inte vara kvar här då.Hoppas du får tillfälle till många bad och en del varma nätter framöver:-)

Kommentera

