Jag har köpt "Hundraåringen"…

”Alla” säger att boken är JÄTTEROLIG; precis vad jag behöver: ”Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann”…inhandlades därför på Maxi igår. Allt är så sorgligt numera; bara deckare på TV där det ena hemska brottet efter det andra inträffar, tidningarna är fulla av olyckor och elände, uranet kommer att ta slut på 100 år. 

Jag vill skratta och ha roligt – nu! En stund i alla fall:-)

”En busschaufför kör en buss fullastad med pensionärer längs en motorväg när en gammal dam kommer fram och knackar honom på axeln. Hon erbjuder honom en handfull med jordnötter, vilken han tacksamt äter upp. Efter cirka 15 minuter kommer hon återigen och knackar honom på axeln och hon ger honom ännu en näve jordnötter. Hon upprepar det här åtta gånger.

När hon kommer för nionde gången frågar han den lilla damen:
– Varför äter ni inte upp jordnötterna själva?
Hon svarar:
– Det är inte möjligt på grund av våra gamla tänder, det går inte att tugga med dem.
– Varför köper ni dem då? Frågar han förbryllat.
Den gamla damen svarar:
– Vi bara älskar chokladen runt dem…”

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Jag har köpt "Hundraåringen"…

  1. Epazote skriver:

    ha ha ha, jag har hört den en gång för länge sedan men glömt slutklämmen

  2. Ewa. skriver:

    Härligt inlägg Britta =)) stora kraaamen till dig min glädjespridare =D

  3. Annica skriver:

    Hahaha den var bra!

Kommentera

