Jag saknar ORD…

Jag är trött och ska försöka samla lite krafter, stänga datorn och kanske öppna en bok eller läsa lite poesi:

Jag brukar nästan aldrig svära – men här kommer en svärdikt:-) 
Må så skönt tills vi ses igen/Britta

Ett jävla väder råder i detta jävla land
på alla jävla masar på Siljans jävla strand.
Varenda jävla skåning i Malmös jävla hus
har stängt sin jävla våning för stormens jävla sus.
I Smålands jävla skogar och Lapplands jävla fjäll,
är det ett jävla väder i denna jävla kväll.

Alf Henriksson

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Jag saknar ORD…

  1. KnurraLinda skriver:

    HAhaha sådär kan jag låta ibland när jag pratar;)Här är det också Väder. SKITväder. Synd, eftersom jag är ledig den här veckan. Men dagarna går ändå. Idag tex har jag legat på soffan hela dagen och tittat på film och annat. Givande? – Inte speciellt. Avkopplande? – Japp:)

  2. Epazote skriver:

    ja, det var ju svärigt. I min avkrok av sydsverige har det inte regnat lika mycket som i södra delarna av skåne, skönt. hoppas slippa cykla till jobbet i regn imorgon bitti. Det är tillräckligt jobbigt att ge sig iväg hemifrån klockan 5 på morgonen.

  3. Annica skriver:

    Vilken jävla bra dikt!=)kram

  4. Ewa. skriver:

    Den var ju bra =)) Hoppas du fått lite vila och mys med din bok kraaam

  5. Filosophia skriver:

    Hoppas också att du fått vila och fått krafterna tillbaka!Kram vännenPs. Jävla bra dikt!

    • Britta skriver:

      Ja, det känns lite bättre:-) Funderar vilket ”projekt” jag ska satsa på i vinter; någon intressant kurs kanske det blir. Ja, visst var dikten bra! Kram

Kommentera

