Kvällens film avklarad…

”Grabben i graven bredvid” – en mysfilm och vad jag behöver såna just nu när hösten snart är här. Såg att ”Så som i himmelen” snart kommer på SF-kanalen; ännu en film jag kan se flera gånger. Gabriellas sång – man måste väl vara gjord av sten för att inte beröras av orden:  

Jag vill leva lycklig, för att jag är jag
kunna vara stark och fri, se hur natten går mot dag
Jag är här och mitt liv är bara mitt och den himmel jag trodde fanns
ska jag hitta där nånstans…

Människor som söker sin plats. Kanske hållplats. Stå och vänta. Kliva på tåget. Åka en bit. Stiga av. Framme. Alltid vilja lösa ny biljett. Alltid vara på väg – upptäcka något. Skatten vid regnbågens slut. 

Se hur natten går mot dag…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Kvällens film avklarad…

  1. yrvaedret skriver:

    Den som inte får en tår i ögat eller två över den sången har ett hjärta av sten. Jag gråter alltid floder då jag hör den, sen att Helene Sjöholm sjunger den gör den än mera vacker.Ha en underbar tisdag.Kramar

    • Britta skriver:

      Jag får också tårar i ögonen när jag hör den sången – kanske vidrör den något som många kan känna inombords ibland. Ha en jättefin kväll. Kram

  2. snicksnack skriver:

    ja, båda filmerna är underbara, var och en på sitt sätt.då jag såg ”såsom i himelen” på bio reste sig alla i salongen till eftertexten och applåderade. det har jag aldrig varken förr eller senare varit med om-/ K

    • Britta skriver:

      Ja, visst är filmerna underbara. När vi såg Så som i himmelen, satt alla kvar i stolarna, minst fem minuter sedan filmen slutat. Det var en sån underbar känsla i biosalongen och det har jag heller aldrig varit med om.

  3. Annica skriver:

    Grabben i graven bredvid gillar jag skarpt men har lite problem med Så som i himmelen, vet inte varför, men sången är fin. Ha en bra dagkram

    • Britta skriver:

      Smaken är olika – vissa filmer gillar man helt enkelt inte.Dagen har varit regnig och lite mulen – men helt ok!Ha en fin kväll!

  4. yrvaedret skriver:

    Den får mig även att minnas året av misshandel och den gav mig massa styrka då jag lämnade förhållandet.Kramar

Kommentera

