Borde ha ett större trädgårdsland…

En snabb sväng ned till invigningen av Bothnia-banan och sedan hem igen. Tror att KUNGEN får tala utan mig – kanske är det vädret som gör mig så trött?

Umeås nya resecenter: Umeå Östra
Umeå Östra.jpg

Scenen vid invigningen:

Invigning.jpg

Vi ska äta surströmming ikväll och då passade vi på att skörda vad som fanns nedstoppat i blombänken:-) När våren var här stoppade jag ned två potatisar bara för skojs skull. Ja, jag tror inte skörden räcker hela vintern – men till dagens surströmming i alla fall:

Skörd.jpg

1 jordgubbe
Lite kvistar med gröna körsbärstomater
10 rabarberstjälkar
5 stora potatisar och 2 pyttesmå

Vem vill komma på middag ikväll?:-)

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Borde ha ett större trädgårdsland…

  1. Fiskartösas skriver:

    det blir säkert gott bara jag slipper surströmming är inte uppvuxen i närheten av den sorten bor nere vid västkusten och här äter vi makrill och lite andra delikatesser ,du får ha det så trevligt utan mej …Fiskartösa

    • Britta skriver:

      Makrill är gott! Surströmming är en annan slags matupplevelse och den smakar mycket bättre än vad den luktar. Du kan få rabarberpaj:-)En fin kväll önskar jag dig!

  2. Annica skriver:

    Kastar mig på den nyinvidga botniabanan och kommer genast!Gud så gott och trevligt! Ha en riktigt bra lördagkvällkram

    • Britta skriver:

      Du får kliva på i Ö-vik då:-) Det hade varit trevligt…!Surströmmingen var helt underbar – KALLAX-fileér..Ha en jättefin kväll!

  3. måndag skriver:

    Jag hade gärna ätit surströmming. Det finns visserligen burkar på ICA här i Skåne, men jag törs inte äta hemma för grannarnas skull.

  4. Lindalou skriver:

    Vilken gullig liten skörd. Jag hade gärna smakat allt utom just surströmmingen. 😉

    • Britta skriver:

      Ja, det är nästan svårt att få en mindre mindre:-) Jag skyller på de tjuvaktiga skatorna – jag tror de har knaprat i sig en del jordgubbar. Den ekologiska rabarberpajen blev god…Ha en fin kväll!

Kommentera

