Valkompassen på SVT:s hemsida…

satt vi tillsammans och gjorde igår, jag och min dotter. Eller rättare sagt var det hon som svarade på frågorna. Hon är förstagångsväljare och tänker göra sin röst hörd – fast det är svårt att välja. Vissa hjärtefrågor har hon så klart – och resultatet? avslöjar jag inte.

Det är viktigt att göra sin röst hörd. Det är viktigt att nyttja sin demokratiska rättighet. Tänk om man inte fick rösta eller var tvungen att rösta och det bara fanns ett parti att välja på…

 Val.jpg

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Valkompassen på SVT:s hemsida…

  1. Andromeda skriver:

    Jag måste nog ta ett litet snack med min dotter. Hon var förstagångsväljare till förra valet men röstade inte. Det är viktigt att utnyttja den rätt vi har att göra vår röst hörd. Hoppas din kväll har varit bra!Kram

    • Britta skriver:

      Den har varit jättebra; vi åt en god middag ute. Tipsa din dotter om Valkompassen – det ger både vägledning åt vilket håll man har sina åsikter och information om olika frågor. Kram!

  2. Ewa. skriver:

    Är bra också att kolla upp innan man röstar så det inte blir fel ..som din dotter gjorde =))Stora lördags kramen till dig britta

  3. Deckargunnar skriver:

    Förstagångsväljarna kommer troligen att avgöra hela valet eftersom det är så jämt.Håller med om att det är viktigt att rösta. Vi tar demokratin för given här

  4. Annica skriver:

    Helt rätt, min dotter ska nu också rösta för första gången och hon är väldigt insatt i vad dom olika partierna står för och är på det klara med vad hon ska välja….Hoppas du har en bra dagkram

Kommentera

