Ur mitt hjärtas djup…

Det bästa jag sett på länge – Follow your dreams ladies and gentlemens…

Vi lever i ytlighetens tidevarv. What you see is what you get – men finns det någonting där under ytan? Under lager av anpassning och tillrättaläggelser så lever våra själar, om vi har tur. Under lager av social anpassning, vår familjs, boendeområdens eller våra arbetsplatsers kulturer – lever våra själar. Fritt, utan hinder, dansar de runt – kommer ut en stund för att lufta sig en aning, skaka loss, bli den vi en gång var – eller var tänkta att bli.

Jag hade inte varit jag om jag hade född på Grönland, Brasilien eller Egypten. Jag är den jag är för att jag föddes i en liten by, långt från människor och hus. Det kanske låter sorgligt, men det finns också glädje, för min själ dansar ofta.

Ikväll ska vi uppleva ”vattenakrobatik, balansakter, burleskerier – allt framförs med otrolig skicklighet och precision i ett halsbrytande tempo” i föreställningen La Clique.

Ikväll ska min själ dansa…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Ur mitt hjärtas djup…

  1. Madonnan skriver:

    Så fantastiskt och tänkvärt… Hoppas kvällen blev bra!Tumme o kram 🙂

    • Britta skriver:

      Tack:-) Jag har aldrig varit på en liknande föreställning, akrobater, gummimänniska, Carl-Einar Häckner m m – massor med humor. Det var riktigt bra!

  2. snicksnack skriver:

    ser lovely ut ♥ härligt skrivet!/ k

  3. Lindalou skriver:

    Hoppas kvällen var fin. Det såg verkligen jättehäftigt ut.

    • Britta skriver:

      Det var häftligt och lite skruvade saker. Mycket skratt och det kändes härligt. Mera glädje till folket:-)

  4. Ewa. skriver:

    Låter härligt hoppas kvällen var bra =) Stor Kraam fina Britta

  5. Annica skriver:

    Mycket tänkvärt….hoppas du har en fin helg =)

  6. Andromeda skriver:

    Jag funderar ibland på hur det kommer sig att jag är den jag är. Alla vet att både arv och miljö spelar in. En gång läste jag att det mesta i ens personlighet beror på arv och att miljön bara har marginell påverkan… Kul att föreställningen var bra 🙂 Kram

    • Britta skriver:

      Föreställningen var underbar på så sätt att den var annorlunda, oförutsägbar och varm. Jag fick känslan av mysiga små klubbar och varietéer. Gummimannen, ”The incredible rubber man” från Finland – gick inte av för hackor…:-) Men, det går inte beskrivas – måste upplevas.Kram!

  7. Deckargunnar skriver:

    Låter verkligen som en mysig föreställning.Ja tyvärr är det mesta yta nu. Tidens melodi.

Kommentera

