Jag skrev ned mina tankar om livet…

Jag hade en period för tiotal år sedan när jag skrev ned korta funderingar om livet. Kanske var det en av mitt livs passager som jag försökte beskriva med ord…Jag tänker skiva några av dem här nedan. 

Upp och ned
Allt enkelt blev svårt
allt vitt blev svart
ingen början eller slut

En dag jag såg mig omkring
med ögon, stora, förväntansfulla
jag vände mig mot världen
med öppet sinne och frågande själ

Allt svårt blev enkelt
allt svart blev vitt
jag såg början och slutet
Cirkeln var sluten

Tröst
Hur mycket jag ville
ge värme i din själ,
trösta ditt inre

Ta dig upp i armar starka
bära din smärta, i mitt hjärta
bara ett ögonblick

 Jag

Älskad
omtyckt
beundrad
charmig

Sur
grinig
arg
tvär

Allt jag är…

Förtrollad
Den som tillåts se min själ
vet att den är stor, kärleksfull och varm
Den som nyfiket knackar på
öppnas dörren på glänt
till ett landskap, oändligt, eget,
vackert, levande
Den som bländas av ljuset är min,
förtrollad, förstummad, hänförd
Men ack, så få de är
Knappt någon har sett den pärla
som är jag
Som en hemlighet att vårda
jag sluter mitt inre….

Hopp
Se igenom allt det kalla,
hårda, obevekliga i oss alla…

Hämtat ur min livspärm…

 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Jag skrev ned mina tankar om livet…

  1. erviluca skriver:

    Fint! Jag har också en BUNT med tankar och känslor sen låååång tid tillbaka… Kanske skulle skriva det på MIN blogg…*funderar vidare*

    • Britta skriver:

      Gör det. Du skriver väldigt bra Erica. Jag kanske inte kommenterar så ofta, men jag läser det du skriver och funderar vidare:-)

  2. Madonnan skriver:

    Mm, fint och berörande. Sånt man kan känns igen från olika livsfaser faktiskt…Kram o ha en fin dag!

    • Britta skriver:

      Vi människor är nog rätt så lika; tänker och funderar på ungefär samma saker. Tack…och ha en fin dag du också.Kram!

  3. Ewa. skriver:

    Jättefint skrivet Britta ,, man ska skriva ner sina tankar innan man glömmer dom =)) Kraam och hoppas din söndag är trevlig och fin !

    • Britta skriver:

      Min söndag är härlig! Vi tog en långpromenad och luften var frisk och klar och ingen blåst alls. Jag har nog ett stort behov av att skriva ned saker på papper…Hoppas du också har en skön söndag:-)Kram!

  4. Annica skriver:

    Jättefint, vi har nog alla saker i byrålådan som vi skrivit, tankar och funderingar…..Hoppas du har en fin söndagkram

    • Britta skriver:

      Ja, det finns nog hos många, gamla anteckningar i byrålådan – det kan vara bra att skriva ned tankar och funderingar, rensa i huvudet lite grann. Här är det bara bra. Söndagar är sköna dagar…!Kram

  5. Andromeda skriver:

    Så fint 🙂 Jag har ofta önskat att jag kunnat skriva dikter eller något sånt. Ha en fortsatt fin söndag!Kram

  6. sarahmara skriver:

    Det var fint skrivet!. En livspärm…. låter som att en sån vill jag nog skaffa mig. Men vad kan man ha den till mer än just skriva??kramz

    • Britta skriver:

      Den innehåller korta berättelser och några försök till dikter…jag har alltid skrivit mer vad jag har talat. Jag är nog bara en sådan människa. En livspärm borde alla ha:-) kram Sarah!

Kommentera

