Länge leve de varma människorna…

Fastnade framför TVn ikväll och ett program om musik – som tortyrredskap. Hittills har jag bara tänkt att musik kan framkalla positiva känslor, men den verkar även tvärtom. Det autonoma nervsystemet som vi inte kan styra med vår vilja reagerar blixtsnabbt om det får höra en musiksnutt som är kopplat till svåra minnen. 

Musik med hög volym, musik som aldrig tar slut, musik som uttrycker hat och död, psykedelisk musik tillsammans med blixtrande ljus, musik under tiden tortyr begås, musik som tortyrredskap. 

Krig är för mig ofattbart. När jag ser kamouflagedräkterna, dessa grön-, brun-, beige- och svartfärgade kläder blir jag obehagligt berörd. All denna ondska som utförs i krigets namn. Man torterar, förnedrar och dödar sina motståndare. I krig finns inga vinnare.

Länge leve de varma människorna…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Länge leve de varma människorna…

  1. Megapax skriver:

    Så sant så sant! Kramis

  2. Ewa. skriver:

    Ja länge leve dom varma människorna dom som du Britta =)) Kraaaam

  3. Annica skriver:

    Ja det är konstigt att helt normala människor kan göra såna saker när det blir krig……Hoppas du har det brakram

    • Britta skriver:

      Nej, det är svårt att förstå hur människan fungerar…Det är bra med mig! Har nyss varit och tittat in hos dig…Ha en fin kväll/Kram

  4. Pinglan skriver:

    Jaaa, det är härligt med varma människor. Önskar dig en riktigt skön kväll!

  5. MissKermit skriver:

    Varma människor tycker vi om, definitivt !!Ha en härlig kväll // Tess

    • Britta skriver:

      Jag har haft en riktigt fin kväll. Vi åt ute, jag är ledig imorgon. Det är så skönt. Ha det gott Tess!Kram

  6. Deckargunnar skriver:

    Ja det är dystert. När livet kan vara så bra! Om vi bara håller sams.

Kommentera

