Än finns tid att dansa och älska…

Whitney sjunger i sorround i mitt rum: call me I’ll be there – you can count om me. Det är fredag och jag är ledig. I husen runt omkring lever människor sina liv. Vår stund på jorden. Just nu och snöflingorna singlar ned. Det kunde ha varit en dag på 70-talet eller en höst på 90-talet; allt bär jag inom mig. Mina stigar jag vandrat på, allt jag sett, hört och känt. Jag som är världen och ändå bara en liten människa i allt det här stora. Att just jag fick födas och gå på den här jorden, plocka prästkragar och blåklockor och se vågor skumma högt. Jag har stretat i motvind i regn och blåst, dansat och skrattat.

Alla små bekymmer som inte betyder något om man jämför med de stora. Om vi bara kunde lyfta blicken och se. De människor jag tappat på vägen, som försvann och är borta och ingenting kan få dem levande igen – de lever bara inom mig. Deras godhet har borrat sig in i mitt hjärta; de små gärningarna som aldrig dör. För ni vet det är lätt att döda själar om man vill, men att tända ljus kräver arbete. Jag hoppas att jag tänt enstaka ljus; att en gång när jag är borta kommer någon att tänka på mig och något bra jag gjorde just för dem.

Kärleken kommer aldrig att dö och än finns tid att dansa och älska… 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Än finns tid att dansa och älska…

  1. Maria de Suède skriver:

    Jag valde livet och kärleken framför döden, jag gjorde rätt och fick uppleva kärleken, snarare ”l’amore”… Du har sà rätt, làt oss minnas de goda gärningarna och kärleken!Kram ♥

  2. TIDEN ÄR INNE skriver:

    BRA..fortsätt

  3. TIDEN ÄR INNE skriver:

    TOPPEN..vad ..ÖNSKAR du NU??!?

  4. Bokmalen skriver:

    Visst finns det tid. Dansa och älska på. Jag hoppas också att människor minns mig med kärlek och glädje. Både nu och sen. Kram

  5. Lindalou skriver:

    Vilken vacker text.Ha en fin dag.Kram

  6. JennyMP skriver:

    Så fint, så fint. Din text väcker minnen från min egen stig…

Kommentera

