Jag fick blommor på jobbet idag…!

Jag har ju bakat, som aldrig förr. Stigit upp i ottan och bakat till mina arbetskamrater.

Idag blev det kalljästa bullar:

bullar.jpg

Idag var det sjätte veckan jag bakade på morgonen. Jag har en retrokänsla med bakandet. I alla fall fick jag en blombukett idag:

blommor.jpg

En liten fin gest för att jag bakat. Goa arbetskamrater!

Ikväll gick vi genom stan och hittade årets isskulptur i Umeå. Det har något med kärlek att göra:

isskulptur.jpg 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Jag fick blommor på jobbet idag…!

  1. mirreli skriver:

    Vilken vacker isskulptur!!!

  2. Anna skriver:

    Låter som en trevlig arbetsdag (främst för dina arbetskamrater som fick bullar!) . Och isskulpturen är magnifik, hoppas kylan håller i sig där du bor…

    • Britta skriver:

      Det har blivit så fint sedan snön kom – lite ljusare och varmare. Man behöver det – och så några bullar…:-)

  3. Arrami skriver:

    …låter som kärlek, att du bakar till dina arbetskamrater! Du verkar trivas med livet och sprider leenden och mättnad omkring dig…det är nästan så man känner doften av nybakat genom skärmen! ;-)Isskulpturen är fin och vist sprider nysnö en fin stämning…även här nere ligger snön decimeterdjup och min ”vargvän” njuter i fulla drag av att leka i det vita!Må gott! 😉 Kram.

    • Britta skriver:

      Det är nog lite kärlek med i det hela samt en pånyttfödd bakarglädje. Även kaksorter bär på minnen – mammas chokladkakor med nötter och Jämtlandsbröd, åh, så goda:-)Ja, det skönt att vi fått lite snö och isskulpturen var vacker. Vad härligt att du har det bra. Må gott du också! Kram

  4. MissKermit skriver:

    Oj, det var en bra arbetsplats. Vi får väldigt väldigt sällan något annat än skorpor till vårt fika. Skulle någon komma med bullar så skulle vi inte ens få ett tack, vad gott. Blommor är rena lyxen :-))En väldigt fin isskulptur.Trevlig lördag // Tess

    • Britta skriver:

      Ja, jag jobbar på en bra arbetsplats. Människorna är vänliga och reko och det är en hjärtlig stämning på något sätt. På vår våning/fikabord har vi sedan ett antal år tillbaka Lilla Julafton en eftermiddag innan jul. Vi dukar långbord, släcker ned i korridoren och dricker kaffe och alkoholfri glögg, lite fika och godis och sedan köper vi en julklapp var för högst 30 kr och det ska vara julklappsrim:-) Jättemysigt! Hoppas du också får en fin lördag Tess. Kram!

  5. Andromeda skriver:

    Så roligt att de visade sin uppskattning med en blombukett. Önskar dig en fortsatt fin söndag!Kram

    • Britta skriver:

      Visst var det en fin gest! Hoppas du också har det bra – jag har nyss varit ute på en promenad. Måste försöka röra lite mera på mig. Nu kan jag se skidstafetten på TV med gott samvete:-)Kram

  6. Inger skriver:

    Gulligt med bullar och blommor. Vacker isskulptur! 🙂

  7. Lindalou skriver:

    Vilka fina bullar! Kalljäst är gott.Har ni så jäkla kallt hos dig? Fin skulptur. Här är det +4 och regn men det är jag glad för.Kram

    • Britta skriver:

      Just nu är det bara -4° och vi har inte så mycket snö. Till veckan verkar det bli lite kallare, 10-11 minus, men hellre lite kyla än regn tycker jag:-) Kram

  8. Ewa. skriver:

    Åhhhh varför jobbar inte jag på ditt jobb ? =)) Stor Kraam till dig =))

  9. Bokmalen skriver:

    Jag gillar när folk visar sin uppskattning när andra gör något för dom. Att man inte bara tar för givet så goda bullar. Ömsesidig uppskattning – det gillar jag. Bullar vs blommor= 1 – 1:-)

    • Britta skriver:

      Ja, det är roligt att få uppskattning för det man gör, fast bullarna låg nog inte i topp, utan chokladrutorna med nötter på – de fick många lovord:-)

Kommentera

