Bara tre veckor kvar till julafton!

Tiden går så fort; jag vill stanna tiden. Njuta en kort sekund, lägga mig ned på marken och göra en vacker snöängel. Vira den röda halsduken i flera varv runt min hals och dra ned den stickade mössan över pannan och sträcka armarna upp i luften av lycka.

Jag vill glömma allt det vardagliga och springa ned till älvens is och göra piruetter med mina vita konståkningsskridskor och vända ansikten upp mot himlen och fånga snöflingor på tungan.

Jag vill göra de där fula, knubbiga lerljusstakarna och måla dem i orange och grönt och lägga dem i ett paket och skriva ”mor, lilla mor vem är väl som du – ingen i hela världen”. Jag vill krama min pappa och lägga kinden mot den slitna flanellskjortan och dra in doften av skog, kåda och Ettans snus…

Jag vill skriva en dikt fylld av hjärta och smärta och rita hjärtan i min dagbok. Jag vill kasta av mig medelålderns trånga kostym och känna att jag lever.

Jag vill känna att tre veckor i mitt liv är en hel ocean av tid…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Bara tre veckor kvar till julafton!

  1. Andromeda skriver:

    Då och då kan man önska att livet var som det var när man var barn. Allt var inte bra men allt var enklare då. Dessutom hade man hela livet framför sig. Nu rusar bara tiden på. Innan vi vet ordet av har julen redan passerat…Hoppas du får en fin kväll!Kram

    • Britta skriver:

      Ja, det är ju ganska bra ändå att man fortfarande minns barndomen; så länge sedan som det är borde man ha glömt bort den vid det här laget:-) Och faktiskt är det också bara tre veckor innan dagarna blir längre igen – det blir skönt! Ha en fin kväll du också.Kram

  2. Madonnan skriver:

    Härligt och hoppas att du kan göra som du känner för! Kram

  3. Ewa. skriver:

    Vad fint skrivet Britta och det är ju så tiden går så fort så fort vi måste försöka ta vara på dom små stunderna =)) Hoppas du kan ta vara på så många som möjligt denna helg ..Stor Kraam

    • Britta skriver:

      Tack Ewa! Vi har redan hunnit vara på bio idag. Mitt arbete brukar bjuda anställda med familj på bio en gång per år. Filmen var ”The other guys”, en actionkomedi.Hoppas du har trevlig lördag!Kram

  4. yrvaedret skriver:

    Klart vi kan göra snöänglar fast vi har lämnat barndomen bakom oss…Kramar

  5. yrvaedret skriver:

    Vi får väl göra dem tillsammans…o sen dra upp varandra… ;-DKramar

Kommentera

