Bröd och lingonsylt…

Det blev till att baka bröd imorse! Testade att göra ett rågbröd med lingon – Lingongrova är ju mitt favoritbröd. Nu blev den en Lingonrunda till frukosten den andra advent. Konsistensen blev bra, men jag skulle nog haft med någon sorts brödkrydda också. Ja, jag har kokat lingonsylt också…:-)

Lingonrunda.jpg

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Bröd och lingonsylt…

  1. Coquina skriver:

    Vad gott med nybakat bröd =)

    • Britta skriver:

      Jättegott – och det känns så roligt att baka just nu. Lite extra livskvalitet på något sätt. Hoppas du har en fin advent!

  2. QueenKatarina skriver:

    Det lät gott,effektiva damen.Så aktiv har jag inte varit.Tummen upp.

  3. Andromeda skriver:

    Lingongrova är även mitt favoritbröd. Så härligt det låter med nybakat bröd. Jag bakar nästan aldrig något numera och saknar ibland doften av nybakat. Ha en fortsatt fin söndag!Kram

    • Britta skriver:

      Jag hade tänkt ”knäcka” receptet med Lingongrova – men idag blev det inte. Hoppas du också har en bra söndag!kram

  4. Bokmalen skriver:

    Gillar också lingonbröd:-), men jag slår vad om att ditt nybakade var mycket godare än ”köpebrödet” trots avsaknad av brödkrydda. Ha en fortsatt trevlig 2:a advent.

    • Britta skriver:

      Detsamma önskar jag dig. Och nu är det reprisen av ”Så mycket bättre”, missade det igår så nu blir det högstidsstund. Kram

  5. Ewa. skriver:

    Åh vad gott med nybakat =)) Ha det så gott Britta Kraam

    • Britta skriver:

      Det är det! Jag kanske flyttar ut på landet, köper mig en gris och en ko, bakar mitt eget bröd; fast bonderomantik låter lite bättre i fantasin än vad det i själva verket är. Ha en fin kväll Ewa!

  6. Anna skriver:

    Brödet blev vackert, tycker jag.

  7. Fluortanten skriver:

    gud så gott det ser ut! lingon ska jag prova att baka med =)

Kommentera

