Ni har väl inte glömt…

Det är bara fem månader sedan det såg ut så här:

Stranden.jpg

Det tänkte jag på när jag traskade hem från bussen idag. Jag försökte ta ett kort med mobilen på de vita, frostiga träden, men min händer skakade så mycket att det inte är någon stor idé att lägga ut resultatet. Det är 17 minusgrader här idag. Kylan verkar hålla i sig någon dag till, sedan blir det varmare och snö. 

Jag ska koka kola ikväll – Limekola och Lakrits-/chokladkola. Igår gjorde jag en pepparkaksdeg, så det blir även till att baka pepparkakor här framöver. Till helgen ska laxen gravas, sillen läggas in och köttbullarna rullas:-) Julen verkar komma i år också…

….dessvärre utan lakrits-/chokladkola – måste ha varit fel på receptet:-)
Visa information 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Ni har väl inte glömt…

  1. Arrami skriver:

    …vem kan någonsin glömma den svenska sommaren, dess dofter, löften, sol och skönhet?! ;-)Må gott, långt bättre än bra alltså!;-)Kram.

    • Britta skriver:

      Och det bästa av allt – det är bara fem månader innan sommaren kommer tillbaka igen:-) Hoppas allt är bra med dig och att ni inte har lika kylslaget hos er, som vi har här. Kram

  2. suddet skriver:

    julen kommer i år också det kan du vara säker på bara något kallare en vi är vana vid…gravlaxen tänk på att ha mer salt en socker ca;60 40..sen är det gott med lite honung och dill på gravningen ,också givetvis lite krossad vitpeppar…du får ursäkta mig men jag är tyvärr yrkesskadad

    • Britta skriver:

      Här kom många fina tiips! Honung och dill – jag kommer att göra succé i år med julbordet!Tack och ha det så gott!

  3. Andromeda skriver:

    Sommaren känns avlägsen nu men glömt den har jag inte. Tänk att i morgon vänder det och vi börjar gå mot ljusare tider igen. DET gör mig glad :-)Kram

  4. Andromeda skriver:

    Men alltså… Snacka om vilse i pannkakan 😀 Självklart är det nästa vecka! Jag ägnade mig visst åt önsketänkande… ;-)Kram

Kommentera

