Ett steg närmare julen…

Gjorde ett ryck igår och gravade lax, lagade köttbullar, la in citronsill och som avslutning lite knäckkok. Och ikväll kom julgranen in…

Gran1.jpg

Lite experthjälp är aldrig fel:-)

Gran2.jpg

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till Ett steg närmare julen…

  1. syfte skriver:

    stämningsfullt…Hanna

  2. Coquina skriver:

    Vad fint och vad fint du fick det på bild, det som är så svårt =)

  3. yrvaedret skriver:

    Jag har medvetet struntat i en gran i år.Risken att den brakar i golvet o kulorna kraschar är övervägande pga våra katter.Men njuta av en gran, det kommer jag göra hos min syster på julafton.Fint bild, underbar stämning.

    • Britta skriver:

      Tack! Katter och småbarn brukar gilla julkulorna i granen, så det var nog rätt beslut. Hoppas du får en jättefin jul…

  4. Ewa. skriver:

    Vad fint =)) Åhh knäck lät gott det ska jag nog koka lite imorrn kväll !! Kraaam

  5. Malin skriver:

    Experthjälp vet jag inte, men lite mor och dotter-tid är aldrig fel. 🙂 Tack för en supermysig kväll igår!

  6. v-slip skriver:

    åh, vad fint det såg ut, vilken gran :-)). och så all god mat, blir jättesugen, på laxen och sillen.God Jul!

    • Britta skriver:

      Ja, granen blev nog extra fin i år. God Jul önskar jag också dig! Nu har julledigheten infunnit sig, bara handla lite mera mat och sedan ska jag koka glögg ikväll. Ha det så gott!

  7. Arrami skriver:

    …en klassisk och vacker gran, min blir bara en meter hög i år…barnen är stora och jag har tröttnat på att plocka ut katter ur granen! ;-)Tassade mest in för att önska dig en riktigt GO JUL!Må bättre än gott!Kram.

    • Britta skriver:

      Men, du har ändå gran:-) Granen är det som gör julen till jul. Man kan sätta upp en stjärna och några ljusstakar till advent och det känns inte så juligt, men sedan sker förvandlingen – en kväll med städning, några juldukar och sedan granen – då blir det jul:-) Sedan finns det några saker till som hör till The Ultimate julafton: Pappa Holgers Julglögg, Birgits Pepparkakor och mors sillsallad. Två av dessa saker är gjorda; Igår kokade (ja, man kokar inte, sjuder) jag glöggen och doften av kryddorna spred sig i köket och jag var tvungen att tjuvsmaka litet, två gånger till och med. Glöggen blev god i år också.Jag hoppas du får en underbar jul, med barn, katter och övriga djur som tassar omkring. God Jul!

  8. Arrami skriver:

    …jo, helt rätt och jag har ju ”vargar” som tassar omkring här också! 😉 Julen blir inte jul förrän allt, främst granen är på plats och man kan släppa städning, matlagning m.m. i en vecka! ;-)Bara umgås, äta, må gott och slappa som en kung i sitt eget lilla rike!Min recept är lite annorlunda, men lika traditionsbundna……i repris: God Jul! 😉

  9. Deckargunnar skriver:

    Vacker julgran!Önskar Dig en riktigt God Jul!

  10. Ewa. skriver:

    GOD JUL Britta stor KRAAM

  11. kyrksyster skriver:

    God Jul!Vacker gran!

Kommentera

