I parken, på vintern…

I Umeå stad är det tradition med nyårstal och fyrverkerier. Vi var i parken igår och jag tog några bilder med mobilen:

Fyrverkeri.jpg

Fyr.jpg

Det var mycket vackert…

Jag fick CDn från ”Så mycket bättre i julklapp” och jag har lyssnat på den ganska mycket; speciellt Pluras låtval. Jag älskar Plura. Det sätt han sjunger. Rösten. Texterna som går rakt in. Det känns som att möta en själ. Han kan omvandla vilken låt som helst till något fantastiskt. Rösten kliver rakt in i mig, breder ut sig och smälter som varm choklad.

Jag har en ny kärlek – Plura. Jag vill att tiden ska stanna. Jag vill bevara allt i ögonblicket, men jag vet att det inte är möjligt. Det är bara att hänga med. Se framåt. Fyrverkerierna har slocknat, men jag har dem på bild. Vad ni än gör 2011 – glöm inte bort att älska. Inte bara er själva, utan livet. Känn en smula tacksamhet över att ni trippar runt på den här planeten; ni kan se, springa och känna doften av nybakta bullar. Glöm sorger. Det är det han säger till mig – Plura…

 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till I parken, på vintern…

  1. Filosophia skriver:

    Vad härligt!! Och du har alldeles rätt, kärleken är det viktigaste, och då menar jag inte nödvändigtvis den där himlastormande kärleken till en partner utan all kärlek. Kärleken till livet!!Kram fina Britta!!

    • Britta skriver:

      Kram Filosophia! Ja, jag fortsätter att bearbeta min 50-årskris. Det kommer att bli jättekul att fylla femtio, det kommer att bli jättekul osv:-) Hoppas du har haft en fin nyårshelg. Önskar dig allt gott på det nya året. Kram!

  2. Andromeda skriver:

    Bilderna tagna med mobilen blev riktigt bra! Hoppas du är nöjd med din första dag detta nya år :-)Kram

    • Britta skriver:

      Tack! Dagen har varit lugn och skön, några filmer och bokläsande. Och imorgon är det söndag och då ska man ju också ta det lugnt:-)Kram

Kommentera

