Idag tänker jag ge er ett tips om en bra blogg…

Jag fick tipset själv idag av min trevliga arbetskamrat Carola:-) Det är en blogg om mat och brödbak och den har fina bilder:

http://mingodasida.blogspot.com/

Tänkte träna mig i brödbakning (avvaktar än så länge att prova Ciabatta igen, undrar varför?!): men Thékakor och Gramhamsbullar måste jag väl klara av att göra?

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Idag tänker jag ge er ett tips om en bra blogg…

  1. Tant Otto skriver:

    Det är klart du klarar ….övning ger färdighet!!

  2. Epazote skriver:

    Ciabatta är det jag bakar oftast, tidigare ett storbak varje vecka. Använder mig av Kungsörnens mix för enkelhetens skull.

    • Britta skriver:

      Det kanske jag skulle testa? Tack för tipset – jag måste bara få till en riktigt supergod ciabatta…:-)

  3. Epazote skriver:

    ta rätt mix, för det är den som är bäst, kungsörnen, den röda påsen. Ibland är det bra att fuska lite. ;-)Jag brukar inte ta all mjölmix, blir ca 1 dl över från varje påse, det samlar jag ihop och till slut har jag till en ny omgång bröd. ju kletigare deg desto godare bröd.

  4. Ewa. skriver:

    Vad trevligt tack för tipset ! God fortsättning och stora Kramen Britta =) Lycka till m baket =)

  5. Bokmalen skriver:

    Tack för tipset. Verkar vara en trevlig blogg.

Kommentera

