Gårdagens outfit: med en åsna i trädgården…

Det är en gungåsna. Ja, så levde jag i början på 60-talet. Jag älskade den där rönnen vid stenen. Stenen var ett berg och trädet var en skog och gräset doftade sommar och jag var lycklig, Frisyren var min fars verk och åsnan hade jag själv flyttat till den bästa platsen på hela gården.

Britta1.jpg

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Gårdagens outfit: med en åsna i trädgården…

  1. JennyMP skriver:

    En sån härlig bild och bildtext. Precis så var det ju! Stenarna var berg och träden var skog! Jag kastas in i mina egna minnen…

  2. Andromeda skriver:

    En härlig gammal bild 🙂 Önskar dig en fin kväll!Kram

  3. yrvaedret skriver:

    Vilken underbar bild på dig som liten.Tänk, det vi ser som en liten dunge idag..som vuxen. Det var ju värsta storaskogen som barn. Varje liten bäck…en hel stor å, och varje liten kulle…ett helt berg.Ser framemot att träffa dig!Kramar

    • Britta skriver:

      Tack:-) Bilden togs av en av mina äldre bröder.Ja, världen var stor när man var liten och idag ser man på saker på ett litet annorlunda sätt.Det ska bli trevligt att ses!Ha en fin dag! Kram

  4. Ewa. skriver:

    Vad härligt det ser ut =) Kraam

  5. MissKermit skriver:

    Vilken fin bild. Ja när man var så där liten så var ju allt enormt stort. Kul att ha lite bilder kvar från när man var liten.Kramar

    • Britta skriver:

      Ja, det är roligt att man har lite barndomsbilder kvar. Jag är inne i en nostalgiperiod nu tror jag. Kram!

Kommentera

