Veckan som gått…

Första hela arbetsveckan efter jul- och helgledigheter har avverkats. Det känns ganska skönt med vanliga rutiner igen. Jag har lärt mig en sak i veckan – att inte dra förhastade slutsatser och låta hjärnan galoppera iväg, utan istället tänka klart. Hur tankar går kan ha med trötthet att göra, ibland får saker oanade proportioner beroende på hur utvilad man är.  

Solen visade sig från sin bästa sida idag och det känns hoppfullt när dagarna blir längre och ljuset kommer tillbaka.

Min dotter har fyllt 22.

Jag fick en surdegskultur av en snäll kille på jobbet idag. Han har verkligen anammat det här med surdegsbakning och bjudit på underbart gott bröd på fikarasterna. Jag har gjort en första liten blandning som förhoppningsvis ska resultera i ett fint surdegsbröd imorgon.

Snart är det ”På spåret” på TV och här ska tävlas:-) Vi skrev ned svar vid förra veckans program och fick tillsammans ihop 24 poäng.

Imorgon är det Tulpanens dag! och sovmorgon – tack och lov…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Veckan som gått…

  1. Deckargunnar skriver:

    Kul att ni ”tävlar” själva i soffan när På spåret sänds. Vi gissar också men skriver inte ner några poäng. Kanske är det en av faktorerna som gör att programmet är så populärt. Att man kan testa sina egna kunskaper också.Ja nu längtar man verkligen efter sol och ljus. Just idag tittar nog inte Sola i Kalsta fram men kanske i morgon söndag.

  2. Britta skriver:

    Det går lättare att ”knäcka” ordvitsarna när man samtidigt skriver. Vi tog Tomelilla på 10 poäng igår:-) och skrapade ihop 25 poäng totalt.Idag är det 22 grader kallt här och nu längtar jag efter vår, fast synd att klaga – det kunde vara värre; här är i alla fall inga översvämningar eller lerskred. Just nu är en surdeg på jäsning, mitt första surdegsbröd och jag är inte så lite spänd över resultatet:-) Ha en underbar lördag i Karlstad!

  3. Anders skriver:

    Jag vet att jag är överkänslig, men meningen som börjar med ”Jag fick en …” kan tolkas förbaskat ekivokt! =)

    • Britta skriver:

      Ibland är det bra med korrekturläsare:-) och jag försäkra dig om att så var inte fallet. Jag har redigerat texten.

Kommentera

