Regler är till för att följas…

Nej, jag ska inte bli djup nu, fastän klockan bara är strax över 06.00 på morgonen och sömnen fortfarande trilskas i ögonen och hjärnan inte riktigt vaknat upp från drömmarnas förlovade land. När sinnet går från dvala till vakenhet kan lätt vad som helst hända. Jag funderar över att det finns människor som läser mina inlägg, men som inte skriver någon kommentar; inte ens ett litet hej slinker in i kommentarsfältet och just då jag tänker så, påminns jag om att jag är precis likadan. Det är nog ett stort antal bloggare här som inte har den ringaste aning om att jag läser vad som skrivs och att jag ibland skulle kunna flika in en liten hälsning, vara lite social och tillmötesgående och tacka för lässtunden, men jag använder bloggen som en nättidning, men alla som skriver här är inte journalister och det är väl heller inte meningen att det ska vara proffsnivå, för var och en bestämmer över sitt innehåll i sin blogg, inom rimliga gränser.

Och jag funderar på att det här är en sluten värld. Det finns nog inte så många som läser blogg på Aftonbladet om man inte själv är en av bloggarna. Bloggen blir en värld i sig och människor skapar kontakter, blir den kloka (bloggaren), den dumma, den djupa, den elaka, den roliga, den missförstådda, den som alltid har rätt osv, ungefär som de bilder vi skapar oss av människor i det dagliga livet och vi blir till slut våra roller och skulle någon förändras stämmer det inte. Han eller hon ska vara på det sättet. En glad människa ska alltid vara glad och på topp och en ledsen människa med problem ska alltid ha problem. En tjock får inte bli smal och en smal får inte bli tjock (bildligt talat) för då förändras vår lilla världsbild, något blir annorlunda, för förändringen innebär att även jag måste förändras och se saker annorlunda.

Jag skulle kunna förändra mitt skrivande och läsande och sticka in en vänlig kommentar ibland hos någon som inte alls vet att jag läser dennes blogg. Jag skulle kunna bli den kommenterande, men det lär vara svårt att lära gamla hundar att sitta. Men, om ni skulle känna för en liten förändring – droppa gärna en liten kommentar i det här inlägget. Det räcker så bra med ”jag älskar dig”; ”du är den bästa bloggaren som finns”, ”du är otroligt vacker”, ”dina ord lägger sig som bomull runt hjärtat”. Ja, det var bara några små tips på kommentarer som jag gillar – för på min blogg bestämmer jag – och jag vill bara vara den älskade idag.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Regler är till för att följas…

  1. Arrami skriver:

    …:-) …ja, jag älskar att besöka dina ord, de är ofta kloka och du bär en livets lite tillbakalutade visdom som det alltid värmer att tillgodogöra sig. Det är inte alltid jag lämnar ett ”tassavtryck”…men du vet, ”vargar” är skygga!Tassar ut nu med ett leende och ger dig en varm kram…;-)

    • Britta skriver:

      Tack, tack! Precis såna ord vill jag ha idag:-) och ja, jag läser dina inlägg också, utan att jämt skriva en kommentar. Hoppas du får en fin dag.Kram!

  2. Maria de Suède skriver:

    Jag flger en sväng förbi, landar en stund, läser dina kloka ord innan jag flyger vidare… Örnkramar ♥

  3. - Winch - skriver:

    Du får gärna vara djup, Huvudet är till för att tänkas med =)k > w

  4. Anna skriver:

    Du är den bästa bloggaren som finns och jag älskar dig! Dessutom är du otroligt vacker! Var bara det jag ville säga.

  5. Andromeda skriver:

    Det här inlägget fick en tumme av mig. Att jag brukar läsa vet du redan eftersom jag oftast lämnar en kommentar… Önskar dig en fortsatt bra dag!Kram

    • Britta skriver:

      Tack vännen;-) ja, du brukar skriva kommentarer och det är mycket trevligt. Hoppas du också har det bra (trots ryggont)Kram

  6. Bokmalen skriver:

    Jag har kommit att älska din blogg. Dina ord får mig ibland att sväva några centimeter över marken. Lätt och luftigt. Ofta får dina ord mig till att reflektera över livet, människorna och mig själv. Britta, du är en av de bloggare som förgyller mitt liv här på bloggen. Om du inte redan visste detta, så ber jag om ursäkt. Kram

    • Britta skriver:

      Vad fint skrivet, om jag inte redan var tyst, skulle jag bli helt stum.Nej, det visste jag inte, men jag blir så himla glad över dina ord, att nu är det jag som svävar över marken:-)Fina Bokmalen, en stor kram till dig!

  7. Bloggaren Magnus skriver:

    Jag har aldrig läst din blogg innan. Men den tycks vara klok och välformulerad. Men jag tror faktiskt att det är en hel del som inte själv bloggar som läser. Senaste blogginlägg ligger juibland ute på AB-sidan på nätet och det drar läsare till bloggen.

    • Britta skriver:

      Tack Magnus:-) ja, kanske är det fler är vi som skriver som läser bloggarna. En fortsatt fin söndagskväll önskar jag dig!

  8. JennyMP skriver:

    Jag läser. Jag gillar! Dina ord är som bomull runt hjärtat! :)Och faktiskt, till tröst i en stundtals hårt värld.

  9. MissKermit skriver:

    Jag hör till en av många som gillar din blogg, du skriver klokt, som någon ovan skrev, och dessutom väldigt lätt och vackert :-)Keep going girl // kramar Tess

  10. Epazote skriver:

    jag läser ofta hos dig men kommenterar sällan. Jag gillar din stil.KRam

Kommentera

