Passion fick det bli…

Det måste kännas roligare att tvätta med ett sköljmedel med doft av ”Passion”. Jo, jag köpte ytterligare en flaska och den innehöll ”Energy”. Vad säger det om mig? Att jag längtar efter våren? Att jag längtar efter färg och rörelse? Förra gången köpte jag ett med äppledoft och det var ingen hit. Det fanns ingen känsla när jag hällde det gröna medlet i behållaren. Granny Smith. Goda äpplen i och för sig, men lite sura och hårda samtidigt. Nu rullar den röda julduken i tvättmaskinen och nästa jul kommer jag att kunna plocka fram en röd duk med doft av passion.

Vi såg filmen ”Livet från den ljusa sidan” i helgen med Jack Nicholson och Helen Hunt. Det är inte första gången. Det är en underbar film med underbara kommentarer. När hon ber honom att säga något snällt (för en gångs skull), en komplimang, så tänker han en kort sekund och så säger han: ”Du får mig att känna mig bra.” Så enkelt och så sant. Det är lätt att älska människor som får en att känna sig bra…  

Livet från den ljusa sidan 

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Passion fick det bli…

  1. - Winch - skriver:

    Passion är helt ok ;)k > w

    • Britta skriver:

      Ja, visst är det:-) Nästa gång ska jag testa Energy, kanske man kommer upp från soffan lite oftare. Kram!

  2. Bokmalen skriver:

    Åh, som jag älskar den filmen. Det är så underbar. Helen Hunt är fantastisk i denna film, förresten det är de allihop. Passion det låter gott:-)

    • Britta skriver:

      Den filmen är ”hur bra som helst”; jag tror alla filmer som Nicholson gjort (och som jag sett) har varit väldigt bra och Helen Hunt är också fantastisk…:-)

  3. Andromeda skriver:

    Hmm, vill minnas att jag en gång köpte en duchkräm med namnet Energy. Den skulle jag kanske behövt nu när jag känner mig så energilös. Fast lite Passion skulle säkert kunnat pigga upp mig oxå… 😉 Hoppas filmen du ska se är bra!Kram

    • Britta skriver:

      Filmen var väldigt bra. Jag kan rekommendera den!¨Jag tror den riktiga energin återvänder snart (med ljuset) – och du vet, då kanske passionen kommer som ett brev på posten:-)Kram

  4. Epazote skriver:

    Filmen är väldigt bra, har sett den några gånger. Men jag är en fan av Jack Nicholson, även Helen Hunt är underbar.för min del handlar mjukmedel för det mesta om Aloe, mjukt, lätt doft.

    • Britta skriver:

      Ja, det är en av mina favoritfilmer. Tänk att vissa filmer upptäcker man nya saker i, fastän man sett dem flera gånger. Det är likadant med bra böcker, som man också kan läsa gång på gång, utan att bli less.Aloe funkar nog också alldeles utmärkt. Önskar dig en fin dag!Kram

Kommentera

