Till nya bloggare efter 10 aug 2009…

För att alla ska trivas på bloggen utfärdas härmed följande ordningsregler:

 

1.  Skriv anonymt

2.  Används punkt 1 kan du med fördel påpeka andras fel och brister i din blogg

3.  Undvik att namnge vilka personer du syftar på när du skriver ”det finns de som….”

4.  Punkt 3 ger övriga bloggare konstant huvudbry Tungan ute att de genast måste fråga ”men det gäller väl inte mig?”

5.  Antingen hata eller älska, inga nyanser här

6.  Meddela kontinuerligt hur många tummar, kommentarer och inlägg du producerat

7.  Glöm vad som fick dig att börja blogga; exv glädjen att skriva, få kontakt med kloka människor eller möjligen föra en intressant diskussion

8.  Rubriken måste vara fyra rader lång och i VERSALER

9.  Försök inte förstå en annans människas personliga val; exv att vara troende eller homosexuell

10. Tyck att alla svenskar är korkade

11. Tyck att alla utom svenskar är korkade

12. Skriv hånfulla och ironiska kommentarer

13. Radera ej önskvärda kommentarer

14. Radera inte ej önskvärda kommentarer

15. Klargör att endast intelligenta kommentarer duger

16. Dags att träda fram….

17. Stäng av kommentarsfunktionen

18. Nu är det bara du kvar

19. Målet är nått – du är bäst och inga kommentarer ramlar in

 

1.  Om inte följande program hjälper finns det en ytterligare punkt man kan tänka på: Skriv inget inlägg med fåniga propåer efter första arbetsdagen efter semestern när du är trött och lite ur gängorna. Det kan så lätt missuppfattas av dem som inte kan se dig IRL och en slags spjuveraktig glimt i ögat…..



Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Till nya bloggare efter 10 aug 2009…

  1. MizzLiz skriver:

    Hahahaha 😉

  2. Bokmalen skriver:

    Har du publicerat dessa regler tidigare? Jag undrar, för jag ser att det är väldigt många bloggare här på AB som följer dem slaviskt.

    • Britta skriver:

      Ja, den 10 augusti 2009. Tänk att så många löd mina trivselråd:-)Man kanske skulle prova med omvända regler – får se om genomslagskraften blir lika stor…Det är väldigt svårt att diskutera saker genom att skriva till varandra för det är så lätt att man missförstår, i och med att man inte hör tonfall eller ser kroppsspråk. Fast det är klart vissa kommentarer går nog bara att tolka på ett sätt.Ha en fin kväll!Kram

  3. imsy skriver:

    De där reglerna hade jag glömt! Måste genast plugga in dem igen!

    • Britta skriver:

      Gör det Imsy:-) Jag tycker du är lite för snäll för att passa in här:-) men du får ändå ha en fin kväll!Kram

  4. kyrksyster skriver:

    Jag har nog missat några av reglerna. Men som tur är så följer jag ju de flesta…

    • Britta skriver:

      Alla regler ska följas, men jag är inte lika krävande mot 111-åringar som ungdomar i 40-50-årsåldern…

Kommentera

