Inte svår – men annorlunda…

Jag skulle också vilja fly till Rom. Göra en Marcus Birro. ”Birro knäckt – flyr landet”. Ja, men det är ju så det känns ibland, bättre fly än illa fäkta. Jag skulle strosa där på gatorna. Låta mörkret sänka sig över mig och tänka ut några trevliga rader i poesiform till min kommande bok. Fundera över hur omslaget ska se ut – blir det måhända en stadssilhuett eller kanske mig själv på omslaget?

Tänk så trevligt det skulle vara. Bort från snö och meterhöga drivor. Bort från vardagstristess. Bort från mig själv. Fast bort från mig själv kan jag aldrig åka; det är omgivningen som blir annorlunda. Och i annorlunda omgivningar blir man själv annorlunda. Nej, jag är inte svår – jag befinner mig bara ibland i helt fel omgivning…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Inte svår – men annorlunda…

  1. Andromeda skriver:

    Det inlägget kunde lika gärna ha varit skrivet av mig som jag känner mig. Fast jag skulle inte kunnat uttrycka mig lika bra som du gör… Kram

    • Britta skriver:

      Det underlättar att tänka på det viset:-) Egentligen tror jag att det är så – man är helt rätt, hela tiden – det är bara ”alla andra” som är totalt fel…hmmm. Men lite sol och vår tror jag skulle göra underverk, även åt omgivningen. Kram!

  2. Anna skriver:

    Men tänk på att hela stan är full av invandrare som inte kan svenska utan talar italienska!

Kommentera

