Vi var på bio igår…

Jag och min dotter. Vi såg ”Love and other drugs”. Skulle vilja skriva lite om den filmen, men kanske finns det någon här som tänkt se den är det lite onödigt att gå händelserna i förväg. Den gjorde mig lite sorgsen – även om budskapet var rätt så tänkvärt.

En ny dag. En dag närmare sommar och skratt. Tack. Jag längtar efter att sitta under hägg och syren. Att ha bruna armar och glansigt hår. Jag längtar efter att trippa fram och ha solen i nacken. Jag längtar efter att kliva ut ur vinterskalet. Ni vet inte hur mycket jag längtar efter just det – i denna mörka kub av stängda himmelsväggar…

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Vi var på bio igår…

  1. sarahmara skriver:

    Jag tror jag har en aning om att du saknar sommaren=), godmorgon förresten!. Mysigt att gå på bio. Kanske är en film du rekomenderar??

    • Britta skriver:

      Hej Sarah! Ja, det är mysigt att gå på bio – filmen var inte jättebra – men hade ändå sina poänger…Ha en fin dag!Kram

  2. Bokmalen skriver:

    Bra att du skrev till sarahmara om vad du tyckte om filmen. Jag hade tänkt ta med mig Dottern på den, men var tveksam. Nu tror jag att jag har bestämt mig för att gå, tror jag:-)Ha en bra dag, Britta!

    • Britta skriver:

      Det var inte riktigt min typ av humor, men filmen tog sig i andra halvan tyckte vi båda. Ja, jag har haft en jättebra dag och nu ska vi gå ut och äta buffé. Bara sådär – en onsdagskväll…:-)Hoppas du också har det bra!Kram!

  3. Andromeda skriver:

    Vi är nog många som längtar efter sol och sommar nu. För varje dag som går är vi en dag närmare den tiden :-)Kram

Kommentera

