Livet går vidare…

De uppmuntrande kommentarerna efter mitt förra inlägg har fått mig att inse att jag inte har en kris. Det är kanske något annat som spökar i mitt inre – gamla minnen kanske? Hur som helst så tänker jag hädanefter strunta i dagar, månader och år, för jag antar att då kommer problemet att försvinna av sig självt.

Jag skulle istället kunna ägna mig åt näsyoga – nej, det är inte skoj, utan man testar helt enkelt vilket näshål det går lättast att andas genom (det här är även ett intelligenstest, så hur ni bär er åt för att komma dithän, får ni klura ut själva). Är vänster sida öppen och fri så är ni lugna, avslappnade om än kanske lite deprimerade, men om höger sida har fri passage när ni drar in och ut luft, så kan ni vara stressade. Ett tips från Marian Papp i tidningen Kollega är att andas genom vänster näsborre några minuter om man är stressad. Har man svårt att somna kan man med fördel ligga på höger sida.

Jaha, det var det.

TVn fungerar inte. Den är helt svart. Jag tror den uppdaterar. Jag får väl se min tre inspelade avsnitt från ”Solens mat” igen. Tror jag har ”Karl-Bertil Jonssons julsaga” också och ett program från kvalitetstv-SVT om vad som hände året 1961. Nej, nu blev det dålig stämning igen. Det programmet ser jag inte. Kanske de fyra avsnitten av ”Den goda viljan” om det härliga livet i en prästgård in the middle of nowhere på 20-talet eller varför inte en bras-dvd, även innehållande pianostycket Bella Notte med Lars Roos?

Nej, jag tror jag ska kolla på Morden i Midsomer. På omslaget står det ”Förklädd död”. 

Papphammar får visa kvällens väderleksrapport. Kram.

Om Britta

Jag tycker om ord. Formulera ord. Skriva ned min tankar om livet. Det liv som jag aldrig helt kommer att förstå. Jag försöker bara göra det lite mera förståeligt. Genom att skriva. "I like words. Formulate words. Writing down my thoughts about life. The life that I never will completely understand. I just try to make it a little more understandable. By writing."
Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Livet går vidare…

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Klassisk som bevisar att less is more när det gäller kvalitativ humor =0)tack för nöjet!Hemikram

Kommentera

